Fiske i Ängomstjärn

Nyss hemkomna från en härlig kväll utomhus, närmare bestämt Ängsomstjärn i Matfors. Det är en put and take-tjärn, alltså perfekt för mig som kanske inte är en så seriös fiskare som Pontus t.ex. Vi åkte med mamma och pappa och träffade Bia, Sara, Isa och "grannarna" - Erik och Evelina där. Mysigt med hamburgegrillning, eller kokning, då det spöregnade just då, fika, sol tillslut, trevligt sällskap och lite fiske =) Fast jag var faktiskt ganska seriös idag och fiskade nog aktivt iaf ca två timmar. Dock utan som helst resultat. Inte ens en rud eller ens ett napp fick jag känna. Pontus hade på en som tyvärr slet sig, det vat det bästa resultatet i gruppen, haha. Tur att Pontus ska få fiska übereriöst i helgen. En kompis från Jönköping kommer upp med en polare och de tre ska göra Ljungan osäkert med vad jag kan tänka mig mestadels flugfiske. Kul för baby att få sällskap för en gång skull!

För övrigt så lyckades mamma och pappa på bästa sätt underhålla mig idag. Först följde jag med mamma och handlade och sen cyklade vi alla tre ner på stan. Lunch på Svenssons och sorbet på Oscar. Tack tack!

   
1. Bia och Isa 2. Pontus kisar mot vad som kan vara storfångsten 3. Efter regnet kom solen, igen

  

Allmänna sommarbider: 1. Nora och Pontus busar 2. Jag och Isa busar 3. Isa och jag softar i solen


Utsikten från vår balkong i Funäsdalen. Vackert eller vad?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback