Packning vol 1.0

Om precis tre veckor flyttar vi till Funäsdalen. Shit, inte långt alls! Så idag, en regning och grå lördag, började vi så smått att packa. Då vi bestämde oss för att packa ner alla bebisprylar så blev vi ju tvugna att packa en BB-väska först! Haha, hur kul som helst! Har ingen koll på om Ö-sunds sjukhus (eller S-valls) står med blöjor etc men de borde de väl göra? Och handduk till mig och någon sorts tältskjorta och något plagg till Pyret? Vi packade iaf två set med kläder till Pyret - ett i strl 50 och ett i strl 56, haha + en sovpåse, strumpor, mössa, sex st blöjor (Pontus får köpa om de inte tillhandhåller), en bebis-fleecefilt, mysbrallor till mig + två linnen, trosor, amningsbehå, tandborste, deo, försvarets hudsalva....Mmm, sen ska väskan kompleteras med patientbricka, nytt blodgruppstest då det jag har nu gäller bara i länet och därmed inte i Ö-sund, kamera (som nu är på lagning), min journal som jag inte fått utskriven än och kanske lite annat? Det blev väldigt verkligt allting då då vi packade BB-väskan. Tänk, det kan lika gärna ske om två veckor eller om sex veckor. Eller nu, för den delen. Tuva föddes fem veckor för tidigt och det är ju som att jag skulle föda nu (v 35+2). Jag längtar hur som helst jättemycket! Visst är det mycket vi helst ska ha hunnit med innan den kommer; flytta, packa upp, komma i ordning, Pontus ska få lite koll på jobbet etc...Men det skiter ju Pyret i. Den kommer då den kommer ju!

Jag har iaf bokat en tid hos barnmorskan i Funäsdalen. Den 5:e augusti ska jag dit. Kul! Då har vi bara bott i Funäsdalen i fyra dagar. Då kommer hon att ta nya blodprov och så där. Skönt att få göra något så snabbt, att få bekanat sig lite med byn liksom =) Hon frågade om det hade varit några konstigheter hitills under graviditeten men jag bestämde att inte nämna den ev sätesbjudiningen. Om det nu är så så får jag ringa till henne då jag vet hur de går vidare med det härifrån.

Jaha, packade vi inget annat än en BB-väska idag? Jo! Vi packade ner alla övriga bebisgrejer i en kartong plus att Pontus tömde stora delar av garderoberna. Det resulterade i två stora bagar och två stora lådor + massa skrot som vi ska slänga. Skönt! Nu har vi dock paus och det blir nog inget mer idag. Vi ska på (grill)fest hos Adrian ikväll så det är ju snart dags att duscha och så. Skönt att packa lungt och sakta =) Men sen ska vi ju städa hela lägenheten med så vi har det vi gör fram till 2:a aug kl 08.00 då vi planerar att köra härifrån.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Chris

SÅ spännande Lina (& pontus)!!

Såg er ju på GF men satt inklämd vid ett bord så jag hann inte fram och sen var man inte helt vid sina sinnes fulla bruk men vinkade till Pontus iaf!



Ska bli så kul att följa er de närmsta veckorna tillsammans med 2 andra kompisar som ska ha barn ungefär samtidigt som er!



Må så gott och lycka till med flytten! Kramar!

2008-07-13 @ 05:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback