Snipp snapp slut så var helgen slut

Men det har varit en riktigt bra helg! I fredags så var jag och Pontus med mamma och pappa på Vindem, Alnö och åt en mycket god och trevlig middag. Vi satt dock inne då det var lite kallt, så det tog lite udden av stället men det var lika kul för det! Sånt kommer jag verkligen att sakna då vi flyttar; att få "vuxenumgås" med mina föräldrar. Fast iofs så är ju de dagarna över ändå då Pyret kommer, haha. Förstå mig rätt; barn är hur kul och charmiga som helst men ibland vill man bara umgås som vuxna. Då barn är med tar de ju automatiskt över allting och allt fokus hamnar på dom så några vuxensamtal blir det ju sällan då. Nej, Pyret får nog snällt lära sig att mamma och pappa ibland vill vara själva och då får han eller hon vara med en barnvakt. Något vi sagt är att då Pyret blir så pass gammal att det finns en ungefärlig sovtid kring 19 så ska vi försöka äta middag själva efter det. För att få lite vuxentid liksom, tror att det är jätteviktigt.

Hur som helst...Igår var det ju grillfest hos Adrian och Karro och det var lika trevligt som vanligt. Det var tredje året i rad som det hölls en sådan fest och även om det nog var lite mindre folk än vanligt så var det väldans kul. Alla grillade tillsammans och Adrian och Karro hade gjort iordning massa goda tillbehör som t ex bulgursallad med kronärtskocka och soltorkade tomater, nybakad foccacia och halloumiost - yummie! Jag och Pontus lyxade rejält och grillade 0,97 kg tournedo av oxfilé. Haha, vi hade fått den av min chef Ankis man Kjell som jobbar med mat och dryck för restauranger, så den var skivad och klar i lyxigt stora restaurangbitar. Pontus ville dock piffa till det lite extra så trots min skepsis så knöt han bitarna med hampasnöre, för att behålla höjden. Och visst, så här i efterhand var det nog värt det. De blev supergoda och superhöga! =) Alla var sjukt imponerade så rätt mycket "smakades bort" men vi hade ju nästan ett kilo så vi blev mätta ändå. Det märks att vi är rätt gamla nu för kvällen var lugn och harmonisk, men visst drack folk och hade kul och dansade i vardagsrummet till the Cure etc men alla var ändå sansade och "vuxna", haha. Runt 00.00 var det dags för alla att dra på krogen men vi var inte sugna så vi skjutsade ner så många vi kunde ta i bilen och sen åkte vi hem, skönt.

Idag har vi varit i torpet och klippt gräs, Pontus alltså. Jag har läst och bara softat. Men jag fick det för min fantastiske pojkvän så då ska man ju ta chansen ju! =) Efter torpet åkte vi hem i cirka en kvart och fräschade upp oss innan vi for till mamma och pappa för att äta middag. Marcus, Maria, Tuva och Nora åt också för de skulle hämta Dessie som mamma och pappa varit hundvakt åt i helgen. De bjöd på jättegod mat; wokad kyckling och grönsaker med Uncle Bens ananassås-grejs i pitabröd (de fick idén av Bia och Sara då Sara fyllde år) och så rabarberpaj och jordgubbar till efterrätt. Är sjukt mätt nu, men belåten!

Nu ska jag nog lägga mig och läsa. Håller på med Anna Janssons "Drömmar ur snö". Otäck men väldigt bra!


Stort grattis till Hence och Emelie som igår fick en dotter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback