Ännu mer kittande ;)

Jag och Baby har nyss kommit hem från Birsta. Egentligen gillar varken jag eller Pontus Birsta, mest för att vara lite p.k och förespråka stenstan och minska bilåkandet, men också för att det kan vara sååå rörigt och trångt där ute. Men så här, dagen innan lön, var det perfekt! Vi var först på Jysk då jag igår såg en annons för ett matbord + fyra stolar för 750 kronor därifrån. Nej, det saknas ingen nolla. Sjuhundrafemtio kronor. Sjukt! De hade bord och stolar hemma men tyvärr inget visningsex, så inom de närmsta dagarna måste vi sätta upp bordet och minst en stol för att känna om det är stabilt och fint. Hoppas verkligen det! Vi måste ha ett enkelt köksbord med oss till Funäsdalen då vårt rejäla ekbord med sex stolar inte får plats i köket där. Det ska istället placeras i det ganska så tilltagna vardagsrummet, så det blir en mat- och en TVdel där inne. Vi tänkte först om vi skulle använda vårt barbord och stolar men jag tycker att stolarna är rekiga + att ett barbord är omöjligt den dagen Pyret ska börja sitta i barnstol. Lite jobbigt att alltid äta i vardagsrummet om Pyret ska vara med...Som sagt, hoppas verkligen det här superbilliga bordet funkar! Det är iaf i ljus ekfaner med stålben, stolarna likaså. Ryggen och sitsen på stolarna är i en hel del, snyggt. Vi kollade även på ett liknande bord fast i vitt på Boom men det var dyrare, men ändå jättebilligt - 2000 kr inl fyra stolar. Fast, är det här lika bra för 750 så är det ju kanon!

Vad shoppade vi mer då? Jo, bebiskläder! Haha, nu har jag kommit igång! Så pass att jag nog måste hejda mig. Vi har ju en del tuffa månader framför oss i och med flytten så jag får inte slösa i onödan. Men det blev iaf superfina kläder precis i min och Pontus stil. Två bruna byxor varav ett par i manchster, en gul (lite brunt och vitt) body med lejon, en vit body med bruna djur och en blå/vit "blommig" body. Allt från Lindex och Polarn och Pyret. På Polarn var det rea - kanon! Dock dyrare ändå än gejerna från Lindex. Hur kul som helst iaf!


Manchsterbrallorna från Lindex. Skulle kunna vara Marcus eller Bias gamla bebisbrallor. Födda 74 resp 76 - perfekt! =)

Kommentarer
Postat av: Eva K

Har inte varit inne på din blogg på jättelänge, så det var kul att uppdatera sig och få se alla fina bilder, mest de på magen!

Det låter verkligen toppen med allt, främst att du har förmånen att må så bra (jag blir nästan lite avundsjuk, för det gjorde inte jag med mina tre) och att Pontus har fått jobb, flytt till fin lägenhet osv. Att man får sina nojor om att det skall hända saker är bara normalt, och visst, det GÖR det ju ibland, men hur ofta? Här får man lita på statistiken och ta oron när det finns något att oroa sig för.

Vet inte hur mycket du har hunnit vara inne och kolla min blogg, men för mig känns det typ tvärtom nu ... väldigt tråkigt. Jag jobbade ju på ett vik i Jönköping i två månader i vår, och har värsta abstinens efter arbetsplats och -kamrater nu. Fick inget på Turistbyrån i år, det var rörigt där pga flytt osv under våren så det föll mellan stolarna. Det som ser positivt ut nu är att jag har fått en "företagspartner" som kan komplettera mitt företag, så att vi tillsammans kanske kan få tag i lite vettiga (=lönsamma) projekt att jobba med. Jag har också nyss fått besked om att jag gått vidare till "andra chansen" till ett mediejobb i Skövde - en av ca 15 utvald bland 130 pers, fast jag är ännu inte kallad till intervju. Men jag är tänkbar, och det ger ändå en liten boost åt självförtroendet.

Rapport lär komma på bloggen!

Ha det gott och NJUUUT så länge du kan! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback