Farsdag i förskott

Vi firade farsdag i går här hemma! Vi ska ju till Ö-sund och fira Lotta som fyllt 20 samt Claes och Marie som fyllt 50 och då hamnar ju det här med farsdag lätt i skymundan och det kändes ju trist då det ju är Pontus första! Så få firade vi alltså igår istället. Då Pontus kom hem hade jag lagat mat, kycklingfilé med Uncle Bens sweet & sour-sås och ris som jag piffade till med lite gurkmeja. Hemskt innoativt, haha. Men gott var det iaf! Självklart hade jag dukat fint i matrummet med levande ljus och så, men det gör vi flera dagar i veckan ändå, bara för att det är så mysigt.  Men igår drack vi varsitt glas rött också, och det gör vi inte flera dagar i veckan, haha. Pontus fick en present med, en Grönstedts Monopole, cognac. Han blev jätteglad, den han har nu är snart slut och det är dessutom den vanliga gröna Grönstedts, inte Monoploe, så han tyckte det var kul att få en "extra fin". Ja, vi bara myste hela kvällen, även om Pontus mest fick stå sista timmen innan vi la oss då Bella tyckte det var absolut bäst så. Sa jag att han är världens bästa pappa? ;0)

Idag har jag och Bella varit på en prommis i det soliga vädret och nu väntar vi på att Pontus ska komma hem från jobbet några timmar innan han börjar igen kl 18-23. Vi ska äta rester till lunch och sen ska vi ta en fika med Hanna och Marcus (?) nere i byn. Sen ikväll ska jag packa klart inför helgen och sen blir det väl TV. Säkert Idol även om jag tycker att deltagarna generellt är rätt kassa. Men juryn är bra iaf. Läste en intervju om herr Bagge i DN och han verkar hur mysig som helst, och den bilden får man ju i programmet med.


Farsan och Paschan


Jag och...eh, vass

Kommentarer
Postat av: Mille

Vasst fotocollage ;)



Ha en skön fredag!



M

Postat av: Sophia

ja, fars dag får man ju absolut inte glömma. Jag och Nora planerar för fullt inför söndagen.. hehe.



Vi ska ha Noras namnfest den andra advent. Både jag och Calle är döpta men vi tyckte att namnfest passade oss bättre där vi står idag. Varken jag eller Calle har varit på nån namnfest tidigare, så har du några tips och ideér får du gärna dela med dig ;). Det viktigaste för oss är att få visa upp vår skatt och välkomna henne in i vår familj och vänskapskrets. Tror inte det kan bli annat än bra =).



Hoppas ni får en bra vistelse i Österund!

2008-11-07 @ 13:41:42
URL: http://sophiaolsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Ha det så trevligt i Östersund! Marcus ska också dit i morrn, men bara för att hämta husvagnen;)

2008-11-07 @ 14:25:51
Postat av: lina

Vet inte hur det är live, men enligt bilderna så är du och Bella helt enormt lika tycker jag. SÖTA!

2008-11-08 @ 14:48:35
URL: http://linaslivmoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback