Grötmiddag

Har nyss kommit hem från Hanna och Marcus där jag spenderat tre timmar med att göra absolut ingenting, haha. Missförstå mig inte, det är jättetrevligt att göra ingenting tillsammans med dem. Det mest konkreta vi gjorde var väl att dricka thé. Rött, jättegott thé.

Mirabelle somnade såklart i vagnen på vägen hem från dem och hon sover fortfarande. Men hon vaknar nog snart så jag börjar inte tänka på någon middag än. Men gått på toa har jag gjort, haha. Det blir alltså gröt till middag ikväll. Jag gillar gröt så det är inte synd om mig! Det är så jobbigt att laga något som tar tid då man är ensam med Mirabelle. Tiden hon är nöjd med att t ex ligga i gymmet själv är ju begränsad och man vill ju gärna äta utan bebis i knäet så tiden man lagar maten ska om möjligt hållas under tio minuter. På tio minuter hinner jag också göra några mackor och duka. Och plocka undan smör och pålägg. Mmm, det gäller att planera sitt liv efter 6,3 kilos kärleksklumpen! =)

Jag föreslog att vi ska börja kalla Mirabelle för Baby Balboa idag, efter Rocky Balboa. Hon har ytliga blodkärl vid näsan och ibland då de syns extra tydligt ser det ut som om hon åkt på en smäll. Så, Baby Balboa it is!

Så vad händer ikväll då? Tja...Pontus slutar ju 21.30 så det blir väl lite Idol fram till dess. Och annan TV innan det, haha. Jag gillar ju TV men jag måste säga att vi tittar otroligt mycket på TV nu sen Bella kom. Det är mest av praktiska skäl; hon är ju mest nöjd i en famn på kvällarna och det bekvämaste sättet att sitta då är i soffan, som ju är ställd framför TV:n...Men vi äter aldrig framför TV:n och vi försöker att prata som vuxna sins emellan vid måltider och på kvällarna i sängen om Bella somnar före oss. Tror det är viktigt att komma ihåg att vi är Pontus och Lina, inte bara pappa och mamma.

Jaha. Det var det.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback