Trevligt värre!

Hanna med familj var här nästan tre timmar och vi hade hur trevligt som helst. Pontus hade lagat en supergod gulaschsoppa som vi åt med med turkisk yoghurt och minibaguetter, folköl och lingondricka. Sen blev det kaffe och bulle serverat i/på finservisen och det fina kakfatet jag fick av mamma sist jag var hemma. Allt i väldigt gammaldags stil; små tunna koppar med blad på och tvåvånings-kakfat med rosor på. Gulligt, även om det kanske inte är vår stil direkt, men kul ibland! Vi hade himla trevligt och det känns alltid så avslappnat att umgås med Hanna och Marcus, även om Hanna var lite nervös att Vincent skulle riva lägenheten, haha. Det gjorde han för övrigt inte utan var mest bara glad hela tiden. Roligast var det nog att leka med Pontus, tror det var ömsesidigt =)

Imorgon är det Kyrkis och Pontus är ledig hela dagen imorgon med, så kul! Har inget planerat förutom just Kyrkis mellan typ 10-12 sen blir det nog lungt. En promenad kanske så Mirabelle får sova. Hon är ju egentligen som tröttast mellan 10-12 så det blir lite konstigt på Kyrkis då hon sällan somnar djupt där utan mer ligger och lurar lite i famnen eller på golvet.

Har precis beundrat mina nya skidor, de är så snygga! Röda med lite svart, ser hemskt tuffa ut. Frågan är hur tuff jag kommer se ut då jag ske ge mig ut i pisterna?! =) Pontus ska ställa in bindningarna sen så jag ska få testa att ställa ner fötterna med pjäxor och så, för att få in känslan, haha. Jag har ju åkt några gånger i modern tid och tagit mig ner i gröna och blåa backar men det är väl inga stilpoäng direkt. Men ju ska jag öva hela vintern lång, så fort Pontus är ledig och vädret är hyfsat ska det åkas. Det är ju många föräldralediga mammor här vars pojkvänner också jobbar lite oregelbundet, som Pontus ,så vi kan nog bli ett litet gäng som varvar åkning och babypassning i backen. Ser fram emot after ski med! Ja, ser fram emot vintern överhuvudtaget faktiskt. Och jul, som ju är snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback