Blogg-bebis

Ja, rubriken hänvisar till det faktum att jag nu bloggar med Mirabelle på magen, i sele, ståendes vid köksbänken, haha. Hon sover så sött så då får hon hänga där =) Varken idag eller igår har hon varit så pigg på att sova på dagtid...Kan ju bero på massor; dagsform, att hon helt enkelt vill vara vaken mera (men inte inser att hon inte orkar), lite magknip...Men hon har iaf sovit lika gott som vanligt på natten och det tackar vi för! Men igår mellan 20-20.45 (precis i Livet i Fagervik) var hon hur lyvklig som helst! Log, sprattlade som en liten insekt, "pratade" och var allmänt pigg och glad!  Det är så himla kul att få vara med då, att sitta på golvet och se henne suga in allt man säger, gör och hur man ser ut. De 45 minutrarna väger så mycket tyngre än två timmars bärande eller sittande med henne svettigt fastkletad mot sig, för då sover hon alltid.... Mirabelle - det är alltid en ynnest att få vara din mamma!

Snart kommer Labangymmet! Babyland har skickat det så kanske redan imorgom om vi har tur!

Men gud här pratar jag om gym...Bella har rullat runt! Japp, två månader gammal rullade hon från rygg till mage! Det var i söndags. Jag skulle göra rent henne med en liten handduk och ljummet vatten och sen köra en hemmasnickrad variant av babymassage, så hon låg naken på en handduk, på vardagsrumsmattan, på rygg. Jag går iväg en kort stund för att hämta en skål med vatten och då jag kommer tillbaka ligger ungen halvvägs ut på golvet, på mage! Haha, hon så ut precis som en skalbagge som hamnat på rygg, fast tvärt om då. Naken, oskyddad och lite förvånad, men inte ledsen. Så både jag och Pontus missade alltså första gången hon rullade. Det är tidigt att rulla runt då man är två månader så min gissning är att det dröjer innan det händer igen. Det var nog inte ett dugg planerat, snarare så kanske hon skulle titta var jag tog vägen och så rörde hon sog så turligt att hela kroppen kom med. Så kan det gå!

Kommentarer
Postat av: Eva K

Sååå - det blev Laban som vann! Lägg henne på magen under "gymmet" och se om hon är tillräckligt nyfiken på att se vad som finns där för att rulla runt igen!



I går fyllde min äldsta 25 - och meddelade att hon skall gifta sig i sommar (vi är bjudna, faktiskt, jippii!) Fatta att man känner sig lite gammal... Tycker att det var i förrgår som hon låg och rullade runt! (Fast hon rullar fortfarande runt, hon är gympaledare i Hjo Gymnastikförening; uppväxt utan babygym!)

Postat av: hanna

det blir nog kyrkis med den lille måste bort ut från denna lägenher ghaaaa, ska ni med på badet i röros? ses i morgon då kanske

2008-10-14 @ 20:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback