BVC-rapport

Mirabelle väger nu 5800 gr och är 62 cm lång. Hon ansågs också vara ett mycket nöjt och piggt barn =) Innan barnmorksan kom in så höll jag på att klä av Mirabelle och sen så pratade, gosade och log jag mot henne och Mirabelle tittade storögt och log så nöjt. Då barnmorskan såg det så stod hon tyst ett tag och sen så fick jag massa "beröm", haha! "Jag blir alldeles varm i hjärtat då jag ser föräldrar och barn kommunicera och ta in varandra på det här sättet. Finns det här så går också allt annat bra", sa hon. Jättekul att få sådan uppskattning och bekräftelse på att det är viktigt, även om jag ju tror att det är något som kommer helt naturligt för de flesta föräldrar. Men jag tänker väldigt mycket på det, att jag ska "bara vara" med Mirabelle. Att bekräfta henne genom att just prata, gosa, le och ta i henne mycket.

Mirabelle sover fortfarande ute i vagnen efter promenaden till BVC och jag väntar mest på att Pontus ska komma hem. Han slutar 13.15 men börjar sedan igen 18-23 så vi ska passa på att ha lite familjetid där emellan. Vad vi ska göra är dock inte bestämt. Äta iaf, haha. Han har ju ätit lunch på skolan, men jag har inte ätit än, och han måste äta middag innan han börjar igen så kanske en sen lunch/tidigt middag blir bra? Mmm, hemma eller ute? Återstår att se!

Fick nyss ett sms av en tjej från Kyrkis. Hon undrade om jag ville hänga med på en långpromenad nu i eftermiddag med en annan mamma, också hon från Kyrkis. Jag avböjde dock då Pontus jobbar hela kvällen sen. Men jag blev jätteglad över sms:et! Ska absolut med nästa gång!

Igår var vi ju på middag hos grannarna/hyresvärdarna. Vi blev minsann bjudna på tre-rätters, hur gott som helst alltihopa! Han har ju jobbat som kock så det var verkligen jättegott alltihopa; tomat- och mozzarellasallad till förrätt, äderlostfyllda järpar med frästa grönsaker och stekt potatis till huvudrätt och morotskaka till dessert. Yummie yummie, så där på en sketen onsdag! =)

Imorgon kommer finbesöket! Tre av dem - Marcus, Bia (fyller just idag!) och Nora, har fyllt år så idag har vi fixat presenter till dem. Kul med paket och kvällsmys imorgon då de kommer. Bia, Sara och Isa kommer nog mitt på dagen typ, men Marcus jobbar så beroende på hur mycket det är på jobbet så kommer de tidig kväll eller lite senare. Kul kul!

Nu kom Pontus hem!

Kommentarer
Postat av: lina

Det var verkligen fint sagt av barnmorskan. Förstår att du blev glad och stolt, det har du all anledning att vara. Hon ser ju sååå charmig och nöjd ut på alla bilder, för att inte tala om videoklippet. Och ni verkar ha det så mysigt hela familjen och verkligen njuta av varandra.

Postat av: Elleonora

Länge sen man skrev en kommentar nu. :) Huuuga va tjejen växer. Hoppas ni får en underbar helg. Hälsa alla. Kram kram!

2008-10-16 @ 20:43:23
URL: http://elleonora.wordpress.com
Postat av: Johanna och Stina

Stora tjejen! Min 5 månaders väger 7000 o är 62,5 lång, dock 4 v tidig =) Supergo kommentar! Lev på den länge!!

2008-10-16 @ 21:50:28
URL: http://minisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback