Parmiddag

Igår var jag och Pontus, och Mirabelle förstås, på middag hos Hanna och Marcus och deras småttingar Vincent och Tristan. Det var så himla kul, tack så mycket hörrni! Det är den absoluta bästa umgängesformen tycker jag. Jag menar, vem gillar inte att äta och snacka? =) Jag och Pontus åt mer än värdparet, haha. Kanske inte vidare stiligt men då känner man sig ju iaf bekväm i sällskapet. Och det gör vi verkligen, trivs med dem alltså. Ungarna skötte sig exemplariskt och vi åt faktiskt huvudrätten med ett avstånd av säkert 1-2 meter till småttingarna, inte Vincent då som ju satt med och åt vid bordet. Men Tristan låg nöjt i sin vagn och Mirabelle var djupt fascinerad av babygymmet som hon fick låna av Tristan. Sen under efterrätten så åt både Bella och Tristan men som Hanna sa; det hade vi kunnat planerat bättre. Allt som allt så var barnen alltså lugna, maten kanongod och sällskapet toppen!

Nu ikväll var vi på middag hos Pontus mormor och hennes vän i den stuga i Hamra de hyrt den här veckan. Det var också väldigt trevligt! God mat och gott sällskap.

Innan vi åkte dit var vi ute på en riktig långpromenad. Vi gick dryga milen och var ute nästan 2,5 timme. Skönt! Har känt att jag ätit massa godsaker som kakor och sånt ett tag nu och det är väl lite onödigt. Så idag då jag handlade mat köpte jag satsumas. Får se om de kan konkurrera ut brownies och vaniljhorn...Men jag väger fortfarande mindre än innan graviditeten iaf och det känns kul! Ska väl kanske börja träna lite mer nu framöver, förutom promenader alltså. Ville vänta tills efter jag varit på efterkontroll men det var jag idag och allt såg bra ut så det var fritt fram för allehanda aktiviteter, haha. Så det kanske blir lite jogging nu och sen så ska jag börja träna med Friskis o Svettis efter jul hade jag tänkt. Ja, här tränar man inte utan med, då de håller till i skolans gympasal. Men det sägs att passen är bra och nu i höst har  det börjat med boxning. Hoppas de kör det till våren med!

Nu äter fröken Bäckström kvällsmål i form av ersättning med pappa. Vi ger henne det ibland och det funkar superfint. Något hon däremot verkar skeptisk till är latex/silikon-nappar. Köpte både sådanna och vanliga av gummi idag och hon verkar tycka att latex/silkon är lite väl hårt. Hon suger en stund men sen spottar hon ut. Vet inte varför jag köpte de ens, då jag ju vet att hon gillar gummi. Men jag tyckte att silikonnapparna såg lite fräschare ut, de är ju genomskinliga. Men det blir nog till att köpa fler gummi. Vi bytte ut hennes lager idag. Vet inte hur ofta man ska byta nappar? Tänkte att man kunde ha dem tills de blev "slappa", vi provdrar dom ju varje dag. Men då läste jag i en bok att man ska byta varje månad? Hon har haft sina i två månader så då bytte vi nu idag som sagt. Onödigt?



Idag var det duschpremiär. Hon verkade tycka det var mer spännande än baljan.
Men den kommer kommer hon såklart fortsätta använda i rengöringssyfte. 


Retrobaby! Och nej, vi har inte smörjt in henne med brun-utan-sol i ansiktet.
Blixten träffar bara nedre delen av kroppen så ansiktet ser brunt ut.
Dessutom kladdigt, men det är av vanlig babyolja.


Hello!


Coach Bella skäller lite på Timrå-nallen.
"Jobba hemåt då, grabbar!" Eller nåt.


 


Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, vi byter inte alls våra nappar utan kokar dem och provdrar mellan varven. Det skulle bli för dyrt annars! :-)

Postat av: Eva Kihlström

Ännu ett råd från "experten": riktmärket 1g/månad är väl ungefär som att man skall byta tandborste var sjätte vecka - hur många skriver in det i kalendern? Det är ju så olika från barn till barn hur ofta, mycket och intensivt de suger på sina nappar. Se till att ha flera nappar i omlopp, bara, så inte barnet fastnar för en enda "favorit" som man inte kan slänga sedan!



Kokar man dem några gånger/vecka och provdrar dem varje gång man ger dem till barnet så byter man ju så fort man ser en liten spricka. Att nappen "ser slapp ut" har jag aldrig varit med om ... Men, använd även här ert sunda förnuft!



Hälsningar från "oraklet i Hjo" :)

2008-10-10 @ 12:54:12
URL: http://www.evalution.se
Postat av: Lina

Mm, låter som vettiga råd. Men vet ni då? I "Stora boken om Barn" så står det att nappar tar skada av att kokas, haha. Man kan doppa nappen i kokat vatten står det, men vi kokar dem med, hela napparna.



Ja, de här får hon ha tills de är sprickor i dem eller då de ser allmänt sunkiga ut. Hon varierar på ca fem nappar vanligen. De måste ju matcha med out fiten för dagen ju! ;0)

2008-10-10 @ 15:17:03
Postat av: Johanna och Stina

Välkommen till oss! Många kramar JOhanna och Stina, trevlig helg!

2008-10-10 @ 16:48:13
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: lina

TACK för peppande kommentar på min blogg. Blir så glad av sådant!

2008-10-10 @ 17:47:00
URL: http://linaslivmoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback