Töntig/rolig lista

HUR FÖRDELAS SYSSLORNA I HEMMET??
Blir ju lite fånigt då ju jag är hemma nu och gör mer än annars, för att tiden (oftast) finns på dagen. Tvättar och städar ju hellre på dagen och umgås med Pontus på kvällen om man säger så...

1. Vem tvättar?
Oftast jag, men Pontus slänger i en tvätt och hänger då och då.


2. Vem diskar?
Det gör våran duktiga diskmaskin, men vi delar på att plocka ur och handdiska.


3.Vem dammsugar & skurar?

8 av 10 gånger jag, fast Pontus erbjuder sig ofta om jag gör det då han är hemma. Men då kan hellre vara med Mirabelle, stackarn som inte ser henne så ofta han skulle vilja!

4. Vem dammtorkar?

Pontus. Städar jag själv så skiter jag allt som oftast i det. Dock viktigt att saker ligger på sin plats, typ tv-dosorna =)


5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?

Pontus. Man kan inte låta en person som tror att en träskruv är av trä sätta upp hyllor...


6. Vem sköter om bilen osv?

Pontus, och min pappa. Men jag ÄGER och besiktar! =)
 

7. Vem stryker kläderna?

Stryka?! Det måste vara det onödigaste som finns! Stryker vepor och Pontus stryker ytterst sällan någon "finskjorta".


8. Vem rengör avlopp osv?

Hm. Görs väl typ bara vid flytt...? Pontus i så fall.


9. Vem storhandlar?

Tillsammans.


10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv?

Pontus, eller ihop men det är ytterst sällan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback