BVC och egosnack

Mirabelle är en stadig gobit som nu väger 4670 gr och är 57 cm lång, 24 dagar gammal. Hon brås nog på Pontus för jag var av mindre format som bebis. Jag passade också på att väga mig bvc och jag väger nu 69 kilo, alltså något kilo mindre än innan jag blev gravid! Jippie, bebisen går upp och mamman går ner - perfekt! =)

Då vi var hemma i Sundsvall köpte jag ett par snajsiga chinos som jag sett i nyaste numret av Mama. Jag har bestämt att jag inte bara ska vara en mamma utan en mama, haha. Alltså inte bara såsa omkring i mysbrallor hela dagarna utan att faktiskt då och då klä sig lite piffigare och gå ut och göra något på byn eller så. Jag tror att man känner sig fräschare om man fakiskt försöker också. Men sen ska man såklart njuta av att vara hemma med en liten knodd vissa dagar också, och knappt gå ur sängen. Vi fick iaf bevis på att vi kan vara coola och snygga föräldrar då en gammal bekant mötte oss på väg mot stan och hon stannade och sa "va coola ni ser ut då". Hihi, vi gick några meter innan jag knöt näven i luften och sa "yes" lite lagom tyst, haha! Just då hade jag chinos, svart tröja, skinnjacka och Ray bans. Baby hade jeans, skjorta, skinnjacka och piloter. Mmmm, snygg är han, min baby!

Idag har Pontus fått sitt riktiga schema. Överlag tycker jag det är jättebra. Vissa dagar, som imorgon, är ju trista då han jobbar 10-13.15 och sen 18-23 men då kompenseras ju det med att han är helt ledig på torsdag. De allra flesta veckorna jobbar han bara tre dagar i veckan, men då jobbar han ju helg var tredje vecka...Men som sagt, det är både plus och minus men överlag verkar det jättebra. Lyxigt att få umgås hela familjen mitt i veckan så där ju!

Och just ja, jag lyckades ha middagen färdig då Pontus kom hem idag! Första steget mot att bli en fullbordad hemmamamma avklarat, haha!


 

 
Bella tränar nacken men det är ju skittrist!
Lite mer spännande att åka bärsele dock, tills man somnar det vill säga =)

Kommentarer
Postat av: Pontus (aka Baby)

Vilken vacker bebis du har hörru!

2008-09-01 @ 20:34:43
Postat av: Jeanette

Hej och välkomna hem! Jag har saknat dina dagliga och mysiga inlägg, bloggen har blivit ett beroende :)!





Ni ser ut att ha haft en trevlig Sundsvallsvistelse med alla nära och kära.



Jag tror absolut att Mirabelle's leende var medvetet! Det finns spädbarnsforskning som visar att redan tre veckor gamla spädbarn har sk "sociala leenden".



Ha en lugn och skön vecka nu, men vila inte från bloggen bara ;-)...!



Kram

2008-09-01 @ 20:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback