Familjedag!

Idag har Pontus varit ledig så självklart har vi umgåtts alla tre idag. Vi började dagen med sovmorgon till 10.30 vilket var superskönt då vi såg film till 01 och Mirabelle var lite orolig mellan 6-8 imorse. Men det tog vi ju alltså igen med sovmorgon! Efter frukost bestämde vi oss för att åka och golfa på Ramundbergets golfbana. Det är en niohålsbana och det kändes lagom då vi kom iväg ganska sent och vädret såg lite instabilt ut. Så golfarn och hans två caddys drog iväg! Bella somnade såklart i bilen men hon fortsatte att sova i vagnen runt hela banan med så det var perfekt! Vädret hade vi också tur med då det bara kom några få droppar regn och solen faktiskt visade sig större delen av tiden. Efter golfen tänkte vi äta på restaurangen i Ramundberget men de hade precis slutat med lunchen och inte börjat med a la carten än så vi åkte till Gyllene Bocken istället. Det var kanon, jag åt fyra (4!) rätter, haha! Ärtsoppa, potatis med fläsk och löksås, pannkaka och så rabaraberkräm till dessert. Buffé är ju kanon! =)







Nu regnar det och jag har nyss skumläst nyaste numret av Mama, ska läsa nogrannare sen. Vi har även fixat en barnförsäkring till Bella och kollat hur "Babyvakten" funkar som vi fick med posten idag. Pontus är och handlar nu inför lördag då hans föräldrar och två kompisat till dom kommer hit. Det ska ätas surströmming men jag ska äta sill, haha. Det är väl vuxet nog att äta sill som huvudrätt, eller? 

 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilka härliga bilder! Höst där uppe ser jag... ska se om jag hinner anta din utmaning på de 7 punkterna som du skivit. Tiden är ju lite knapp numer, tösen sover itne lika mycket som förr, så det är mycket passning!

Postat av: Tina

Hittade din blogg av en slump. Jag bara älskar den! Grattis till erat lilla mirakel. Jag kommer att forsätta läsa din underbara blogg. Hoppas att du får en bra dag

2008-09-05 @ 10:15:40
URL: http://itulpanensland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback