Just another day in Funäs

Imorse var Mirabelle ovanligt morgonpigg. Hon vaknade vid 5.30 och åt, vakande igen och åt 8.30 och sov inget mer förrän vid 14.00. Har aldrig hänt förut, men nu på eftermiddagen har hon sovit mycket så jag antar att hon tar den sömn hon behöver.

Pontus har ju en lite speciell dag idag, arbetstidsmässigt. Han har jobbat 1:a passet som var mellan 10-13.15 och nyss började han nästa pass som är 18-23. Däremellan hade vi det jättemysigt hela familjen då vi gick ner på byn och fikade på Loftet. Jag åt deras asgoda foccacia med parmaskinka och ruccola och Pontus, som ätit lunch på jobbet, tog en kaka och kaffe. Det var soligt och varmt så vi satt ute. Mirabelle sov sött i vagnen med nät och solskydd nere. Getingarna är ju hur konstiga som helst nu på hösten. Slöa och disorienterade på något vis, landar lite var som helst utan koll verkar det som. Skönt med insektsnät!

Jag gick nyss igenom alla fina kläder vi fick nu under Sundsvallsbesöket och även det vi fick då hon föddes. Shit va mycket snyggt! Längtar tills hon blir storlek 62, och 68 och 74....=) Jeans, jeansklänningar, massa coola bodies, klänningar, plyschbyxor...Längtar!!

Pratade nyss med mamma. Hon och pappa kommer och hälsar på sista helgen i september och jag längtar redan! Mamma och pappa är nog de jag gillar allra mest att umgås med, haha. Ja, alltså förutom Pontus då men vi (jag och Pontus) har alltid så kul då vi är med mamma och pappa. Sen så skadar det ju inte att de delar mitt stora intresse - att äta ute på restaurang. Ja, så då blir det premiär för Bella i "de finare miljöerna", haha. Hitills har hon ju bara varit på café men vi chansar på att hon "sköter sig"  på restaurang med och gör hon inte det får vi väl gå hem, eller nåt. Våga och vinn! Vi har massa roliga besök att se fram emot de närmsta veckorna; Pontus föräldrar med vänner, Vicky, Pontus mormor med vän, mamma och pappa, Marcus, Maria, Bia, Sara med barn....Och så kanske lite andra kompisar som iaf sagt att de vill komma. Hoppas!

Här om kvällen då jag och Pontus skulle laga dörren till duschkabinen fick vi båda ett smärre skrattanfall då det blev väldigt tydligt att jag inte är det minsta händig. Jag skulle borra i en skruv medan Pontus höll dörren, så Pontus sa "ta träskruven, den ligger där någonstans". Jag tittade och tittade men jag såg bara en skruv i metall.....Haha, jodå jag kom på mig tillslut - självklart var det ju en sorts skruv som man skruvar i trä med, inte att själva skruven var av trä! Haha, ja, liten anekdot ur vårt ack så spännande Svenssonliv =)


Mamman och pappan njuter av solen. För snart kommer väl snön....

Pappan pumpar däcken, mitt i byn på trottoaren, haha.

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag vill ut och gå kom der när du vill jag är bara hemma!!!

2008-09-02 @ 20:31:36
Postat av: Hanna

BLAAAAA, (bra) ses i morgon då=) kram kram

2008-09-02 @ 21:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback