Kul dag!

Idag har jag, Pontus och Mirabelle varit igång hela långa dagen. Hade till och med ställt en klocka på 8.00 för att hinna med allt. Kom upp 8.30 men det gick hyfsat ändå...Så efter dusch, amning, påklädning och lite hårfix och sminkning, (alltså bronze powder och Försvarets hudsalva, haha) så var vi redo mot dagens första mål - Kyrkis. Det var första gången idag och det var skitroligt! Vi gjorde sällskap med Hanna, Marcus och Tristan så förutom Mirabelle och Tristan så var det fyra andra barn där. Två till födda i augusti, en fyramånaders och en som iaf kunde gå så jag gissar kring ett år gammal?

Då vi fick prioritera bort frukosten imorse så var fikat nästan höjdpunkten på Kykis. Skämt å sido, men tio spänn för kaffe, thékakor med ost och vaniljkex är ju hur bra som helst! Ledaren sa iofs att priset kunde höjas till femton eller tjugo kr men ändå! Förutom att fika så pratade vi vuxna om allt mellan himmel och jord. Mycket det tidigare faktiskt då det blev en del prat om religion då vi pratade om dop etc. Kul! En mysig sak var att ledaren la fram massa madrasser som bebisarna, och vi, kunde ligga och gosa på. Eftersom det var förmiddag, det vill säga Belllas "tröttaste" tid så tog hon verkligen tillfället i akt och sov en stund på madrassen innan hon ville vara med vid bordet.

Kring klockan 12 bröt vi upp och gick och lunchade på Loftet med Hanna, Marcus och två till av tjejerna. Såklart minns jag vad de hette, men vet inte om de vill "vara med" på bloggen? Hanna har jag inte ens frågat nu då jag tänker efter, haha, men hon har ju egen blogg så...Efter lunch gick vi till BVC där det ju var premiär för föräldrargruppen idag. Såklart var ju en hel del där som vi nyss träffat både på Kyrkis och Loftet men det var lite andra också så det var kul! Vi pratade om förlossning, hur vi mådde, vad som var bäst just nu etc. Och wow, vad olika förlossningar kan vara! Glad att det gick så bra för oss! Vi fick veta att det bara ska vara tre till sammankomster, fördelat på ett år. Kan man verkligen kalla det Föräldragrupp? Nej, får nog styra upp en telefonlista nästa gång, eller kanske nästa Kyrkis som ju är varje vecka, så man kan ses lite oftare. För det vill både jag och Pontus göra, alla verkade jättetrevliga! I cirka en timme höll vi på och som avslutning fick de som ville väga och mäta sina bebisar. Bella väger nu 5270 och är 60 lång, snart sju veckor. 

På vägen hem insåg vi att vi inte varit ute på hela dagen (förutom promenaden dit och hem) så Pontus klilade in på Turistbyrån och köpte fiskekort. Hem snabbt och ammade och bytte blöja, bytte våra kläder och iväg i bilen. Då vi åkt både en och tre gånger på den skogsväg som skulle ta oss till tjärnen utan att hitta den så körde vi till ett hus och frågade. Vi fick guidning och hittade till sist. Men även om killen Pontus frågade sa att det var lättåtkomligt så insåg vi att så inte var fallet om man hade barnvagn med sig. Pontus rekade och sa "Ja, säg till då du ser en asfalterad gång- och cykelbana anpassad för vagnen". Haha, men nej det var bara rötter, stock, sten och sumpmark så vi insåg (till och med vi!) att det var för svårt med vagn. Så vi tog beslutet att åka till Funäsdalssjön istället. Det var kanon! Vädret var ljuvligt så jag gick en kort promenad med Bella medan Pontus fiskade. Sen roade jag mig med att foto och Pontus fortsatte att fiska. Han fiskade ända tills spöet gick av (!) och kanske var det tur för annars hade han stått där än. Han fick nämligen syn på en ganska stor röding som följde hans drag någon sekund, utan att hugga. Vattnet är ju så klart och det var ganska nära kanten så han såg den tydligt. Dessutom så såg både Pontus och jag massa hopp och vak som plumsade rejält så som sagt, kanske tur i oturen att spöet gick av. Varför inte jag fiskade? Nja...fiske är som bäst med typ mamma och pappa då det är 10 % fiske och 90 % fika och annat. Gärna på en is en solig vårvinterdag! Pontus är helt enkelt lite för seriös för min smak =)









Kommentarer
Postat av: Elleonora

Mysigt ni har det. Men du. Kom att tänka på en sak när jag läste om att Pontus spö gick av... Majco har rea nu. På sommarspön. ;) Ni kanske ska "hem" snart. Så då vet ni.



Nu är jag trött, men ska snart på jobbet. Yiiippiiiiee!



Kram på er!

Postat av: Elleonora

Kanske inte så bra då, haha.



Nu heter jag Chorell. Läckert va? Värsta grejen.



Kram kram.

2008-09-25 @ 08:58:03
URL: http://elleonora.wordpress.com
Postat av: Mille

Mysigt värre! Trevliga bilder. Visst har vi underbart höstväder! =)

2008-09-25 @ 15:55:14
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com
Postat av: jennifer

Så underbart vackert... och vilken ögonsten du har, så söt hon e=)

2008-09-28 @ 23:49:01
URL: http://saligblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback