Mamma-bebis-fika-dejt

Idag har Hanna och Tristan varit här och fikat och "lekt". Jättemysigt och roligt att få prata med någon i samma läge. Utbyta lite tankar kring bebisar och så allmänt surr såklart! Vi åt browniesarna jag gjorde igår och de var helt ok. Lite "lösa" tycker jag så nästa gång ska jag ha dem inne fem minuter längre än enligt receptet. Sen så ska jag ta mörk blockchoklad då, måste vara det på caféer och så för de här såg lite annorlunda ut, för ljusa helt enkelt.



Tristan och Mirabelle i samspråk, eller nåt.
Tristan var den som mest höll låda, men då är han ju 2,5 veckor äldre med.


Pontus slutade 17.00 idag så nu håller vi på att laga mat. Blir en enkel klassiker; kyckling i ugn med wokgrönsaker och ris. Gott! Nu sover Bella, hoppas hon gör det om 40 minuter då vi ska äta med. Men det finns aldrig några garantier...
Imorgon åker Pontus till jobbet 09.00 och slutar 18.00 på söndag. Japp, första solonatten imorgon alltså. Jag kommer inte att sova lika djupt, för det gjorde jag inte då Pontus och Claes var och vandrade då Marie sov här. Men annars tror jag det kommer gå hur bra som helst. Lite länge att vara ensam 1,5 dygn såklart men Hanna och jag ska nog ses mer nåt i helgen.

Ikväll ska vi pyssla lite. Bada Mirabelle, om det nu är ett pyssel, och sätta upp en tavellist i hallen med massa fina svart/vita foton vi ramat in i svarta ramar. Blir nog jättefint! Annars blir det nog en kugn kväll, film och popcorn kanske. Mm, låter mysigt och gott!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fina bilder på småttingarna! Trevlig helg!

2008-09-19 @ 18:23:24
Postat av: Hanna

åh vilka snyggingar.. undra hur deras mammor ser ut, måste ju vara riktiga puddingar, asg kram på dig och JA det var super trevligt idag. tusen tack

vi ses i helgan

Postat av: Sophia

boobcamp.. hehe. Nora har en favoritsida att sova på vilket avslöjas genom att håret är betydligt mycket tunnare där.. haha. Jag brukar försöka byta sida men det slutar ändå oftast att hon själv byter tillbaka till favvosidan.



Å visst är det en Eketorp-soffa. We love it. Men som sagt man ligger hellre än sitter i den :)



ha en skön helg!

kram

2008-09-19 @ 22:07:31
URL: http://sophiaolsson.blogg.se/
Postat av: Carolina

Å, det gör inget att du inte svarat förren nu. Bara kul att få veta lite mer om Er. Och självklart kommer jag fortsätta läsa:)

Kram Carolina

2008-09-19 @ 22:39:21
URL: http://langta.blogg.se/
Postat av: Mille

Hoppas det blev mysigt igår med film o popcorn. Ha en fortsatt trevlig helg! =)

Kram

2008-09-20 @ 13:29:01
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com
Postat av: Tina

Vilka sota!!! Hoppas att ni far en trevlig helg

2008-09-20 @ 17:34:01
URL: http://itulpsnensland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback