Nyttodag

Japp, idag ska vi bara göra bra och vettiga saker. Pontus jobbar nu (10-13) men är ledig över dagen innan han jobbar igen ikväll (18-23) så de lediga timmarna där emellan ska vi åka ner till OK och sortera sopor samt storhandla, dock inte på OK, haha.

Så nu på förmiddagen har jag skrivit matsedel och matlista. Blir massa gott framöver; fisksoppa med saffran, gulaschsoppa av älg, hemmagjorda piroger... Japp, jag ska ge mig på att göra egna piroger. Verkade inte så svårt enligt receptet så vi får väl tro på det. Crash and burn, trial and error, eller så blir det helt fab! =)

Har även suttit och sorterat bilder som vi ska framkalla. Shit, det kommer bli svindyrt. Av någon dum anledning har vi inte heller framkallat de bilder vi tog på fjällvandringarna förra sommaren heller, och de måste framkallas för det är så mycket vackra bilder! Jaja, får väl bara bli som det blir. Det var iaf massa fina bilder på magen (saknar den ibland, haha), från BB, första tiden hemma och en del sommarbilder från Sundsvall. Kul att ha något att pyssla med nu i höst. 

Det är regn, blåst och kallt här. Blä. Men till helgen ska det bli fint, hoppas! Pontus och hans pappa ska ju fjällvandra lör-sön så då ska jag och Pontus mamma hänga. Blir nog en fika på byn iaf och lite hemmamys bara. Pontus och Claes kommer hem redan på söndag till lunch, för Claes ville också ha "Bella-tid", haha.

Snart (om två veckor) kommer min mamma och pappa med, toklängtar efter dem!!

Tänk vad mycket planering det blir då man får en bebis. ALLA vill träffa den och det innebär massa planering och funderingar för föräldrarna. Jul och nyår till exempel är redan spikat och jag tror vi lyckades göra alla nöjda. Hoppas det! Vi är nöjda iaf och det är väl ändå kanske viktigast?

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Jag framkallar mina bilder genom postfoto på nätet. (Norskt företag som funnits sedan jag skickade in filmrullar.) Mycket bra pris, snabb leverans osv. Tips! Man laddar bara upp bilderna på deras site.

2008-09-11 @ 12:39:07
Postat av: Lina

Emma: Tack för tipset! Vi har testat att skicka till Lofoto (Sundsvallsbaserat) över nätet och så har jag kompisar som brukar använda sig av Extrafilm. Båda funkar bra men ska kolla postfoto.

Postat av: Fia

Haha, ja lite för hög är den nog, men det ska tränas bort;-)'



Jo, vi har varit ut vid några handfull tillfällen på dessa 2,5år Haha:-) Är dock riktigt sugen på att gå ut och dansa med lite tjejer då min kära sambo inte riktigt svänger sina lurviga med mig på dansgolvet:-) Men jag hoppas att jag kan få till nått sånt tillfälle framöver, Kanske rymmer nån helg till sthlm och flörtar ner lite tjejkompisar och går ut med syrran. Skulle vara trevligt:-)



Men man har ju inte alls samma utgångsbehov eller sug sen man fick Lucas, Nu är det underbart att bara vara lediga alla tre en hel helg. Men lite tid på tu man hand med en middag och lite utgång laddar många batterier också:-)



Är ni nå sugna än då?;-) Trots att Bella är så ny.:-)

2008-09-11 @ 15:57:29
URL: http://fialiljas.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Receptet på gulashsoppan med älg får du gärna maila eller lägga ut här, behöver fler goda recept där man kan använda älgkött för nu är frysen full av det igen :-)!

2008-09-11 @ 18:02:33
Postat av: Maria

Tack för det jättegulliga kortet till Nora! Hon blev glad! :)

2008-09-12 @ 10:14:54
URL: http://lindstrombarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback