Fuskmamman

Vi försöker ju ge Mirabelle så mycket "vanlig" mat som möjligt nu även om en burk slinker ner då och då, är ju praktiskt då man är borta och så. En av Mirabelles favoriter är pulvermos och både jag och Pontus har väl känt någonstans att det är lite "fusk" och hur bra kan det vara egentligen? Bara vatten, mjöl och socker tänkte vi. Men idag läste jag på innehållsförteckningen och från och med nu ska jag med stolthet ge min dotter pulvermos, ja alltså inte bara, men då inga kokta päror eller så finns till hands. I ICA:s egna mos är det 90% mosad, torkad potatis, mjölkpulver, salt (hon är ju snart 1 år...), arom, vitamin c, peppar, gurkmeja, rosmarin och två E-nummer som enligt aktavara.org inte har några kända hälsorisker. Men! Det innehåller även antioxidationsmedel (sist i innehållsföreteckningen = pyttelite) som enligt aktavara.org "kan innebära hälsorisker för små barn".  Men jag intar den ställnignen att det är som med cancer och chips, "jo, man får cancer om man äter 100 big size dillchips/veckan, jag lovar!" Och nej, Bella kommer som sagt inte att enbart livnära sig på pulvermos så det blir nog bra det här!

Kommentarer
Postat av: Erica

klart ni kan ge henne pulvermos! Att ni reagerar på det betyder ju att ni är medvetna och högst sannorlikt äter bra mat i övrigt=) Men jag blir nyfiken på vad de resterande 10% innehåller??

Förlåt om jag tjatar men ni verkar vara en helt UNDERBAR liten familj! Det är så kul att läsa din blogg, man blir glad av den!

/E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback