Tack underbara svärföräldrar!

Igår var ju jag alltså på personalfest och Pontus jobbade så Pontus mamma och pappa, aka mina svärföräldrar, aka Mirabelles farmor och farfar var alltså barnvakt. Att bara vara barnvakt är såklart jättesnällt men nu är det ju dessutom så att de bor i Östersund, alltså 20 mil härifrån. Men de kom vid 11, var med henne hela dagen och kvällen och åkte hem 22.30 för att sedan kliva upp och jobba imorse. Vilken hjälteinsats!  Allt bara för att jag skulle få gå på fest! Tack å tack!

Mirabelle hade kul, de hade kul och jag hade kul på persoanlfesten. Hur kul Pontus hade det på jobbet vet jag inte men det var säkert ok, haha.

Vi började med att bowla iaf och jag var ovanligt bra! I och med detta så var det ju ovanligt kul med, förstås. Sen gick vi till jobbet och åt kräftor, västerbottenpaj med souvas, bröd och dipp. Lite dryck slank ner med och det var en mycket trivsam tillställning. Vid 22 var alla nöjda och det kändes lagom då vissa faktiskt skulle jobba idag och andra av oss är småbarnsföräldrar, haha.

Idag och imorgon är både jag och Bejbi lediga. Vi hade planer på att vandra med övernattning men det regnar och desutom står vår bil uppallad i väntan på skruvar till nya bromsskivor så det blir kanske en cykeltur med fikaasvlutning i byn istället.



Pontus o Bella i september 08, Djupdalvallens våffelstuga.
Mina älsklingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback