Min dag

-Bella vaknar 04.15 och vill inte somna om i sin säng = hamnar mellan oss vilket varken Pontus eller jag sover så gott av.
- Vaknar och känner mig svag; ont i huvudet, fryser, mår lite tjyvens, är inte hungrig.
- Äter en celmentin och dricker vatten.
-Det är -20 ute.
-Åker till jobbet.
- Jobbar och känner mig hyfsat lugn inför öppningen imorgon.
- Har personalmöte och jobbar lite till, känner mig inte lika lugn längre.
- Får i mig lite lunch och en kopp choklad.
- Jobbar på och känner att det kommer bli rörigt denna helg men att det ändå kommer att gå, typ?
- Är glad över att mina arbetskamrater är så snälla.
- Tack vare arbetskramraterna kan jag åka först av alla för att hinna med Bellas första luciaframträdande på dagis! Hinner precis, då jag fått av mig kläderna börjar tåget.
- Känner mig löjligt stolt över vår fina dotter som är så söt i röda jeans, vit body och luciakrona i typ som hon fått av mormor.
- Dricker en kopp kaffe och äter lussekatt och pepparkaka.
- Backar in bilen i en container på dagisparkeringen så hela baklyktan spricker. Dock inga kaross- eller lackskador. Känns pissigt som fan. Pontus tröstar och säger att det var tur att 1) det inte var en annan bil 2) bara glas som gick sönder.
- Leker med underbara dottern några timmar.
- Vinkar Pontus hejdå då han ska på innebandyträning.
- Lägger Bella.
- Bloggar.

Och nu ska jag dricka the och äta skorpa! Känner mig fortfarande lite sjuk men ska vila mig i form nu. Thé, TV och tidig kväll!


Kommentarer
Postat av: lotta

bättre en container än ett dagisbarn!

2009-12-03 @ 20:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback