Sjukstuga

Så trist att Bella är sjuk. Haha, vilken egovinkel va? Självklart är det synd om henne med, hon orkar ju inget och vill inte äta men annars mår hon ok, så länge hon får sitta i en famn och vila/sova. Men det är som sagt så trist att de dagar jag är ledig, dessutom en samtidigt som Pontus, går till att sitta inne och kolla på Teletubbies med 15 kilo på sig då vi skulle vilja åka på en längdtur eller åka slalom. Men förvisso har det varit för kallt för det ändå, mellan -18 - -23 har det varit de här dagarna. Men imorgon och på onsdag, då jag jobbar, då visar de sol och -10. Suck! Nä, nu ska jag sluta klaga. Det är ju en lång vinter här så självklart hinns det med massa snöaktiviteter!

Bella vaknade vid 23 igår och snyftade. Var tokhet då Pontus lyfte upp henne så vi tempade, 40.2 grader. Det är det högsta hon haft och det märktes på henne. Förvisso var hon ju trött för att det var mitt i natten för henne men hon var dimmig och lät så ynklig. Vi fick i henne alvedon och Pontus fick henne att somna om snabbt. Men hon låg och var väldigt orolig så jag tog hennne till vår säng men då kickade alvedonen in för då skulle hon plötsligt krypa ur sängen och vara uppe och gå, haha. Eller så längtade hon efter sin älskade pappa, som fortfarande var vaken. Han fick iaf ta henne och sen somnade hon om och sov till 06 så vi ska inte klaga.

Nu ska jag passa på att se reprisen av Camilla Läckbergs "Stenhuggaren", SVT24 nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback