Snart är tredje och sista inskolningsdagen över

Gårdagen, andra dagen, hade också gått super på dagis. Jag var inte med då men Pontus var där hela dagen även om han vid flertalet tillfällen lämnade Bella med personalen och det hade gått jättebra. Barnen är förtjusta i henne (nyhetens behag?) och hon söker sig gärna till dom med, vi tror att hon redan har några favoriter. Hon var lite ledsen innan lunch igår med men det beror nog på hunger och trötthet för hon åt mycket och somnade utan problem direkt efter. Igår hade personalen bytt blöja på henne och klätt på henne ytterkläder och det hade gått bra. Hur bra det nu går att byta på en 1-åring som vägrar ligga stilla. Jag låter ju henne stå då jag byter blöja men jag förstår om de vill ha bort barnet de byter på från de andra barnen, så de får göra som de tycker funkar bäst!

En liten olycka var hon med om igår med. En annan 1-åring drog en vagn (en riktig liggvagn) uppför en ramp och skulle ställa in den i vagnförrådet men då tappade hon greppet och vagnen for rakt på Bella som nyfiket gick precis bakom. Pontus hade sett det och första impulsen var förstås att rusa dit och trösta men han såg att en lärare var alldeles där och lät henne försöka. Tur var det för det hade gått alldeles utmärkt att bli tröstad av en lärare istället för pappa! Duktig pappa och duktig dotter! =)

Idag är det alltså sista offeciella inskolningsdagen men självklart är vi ju på "vakt" om det inte skulle funka. Men det känns bra och personalen tycker att hon är jätteduktig på allt för sin ålder, hihi, stolta föräldrar! Jag tror att Pontus kommer att komma hem nu efter lunchen och låta henne vara ensam till eftermiddagen, om det funkar. Imorgon ska hon vara helt ledig med Pontus då jag jobbar men på fredag blir första dagen helt ensam. Pontus jobbar kväll så han lämnar henne strax innan lunch och så hämtar jag henne 16.30 då jag kommer från jobbet. Ganska bra dag att starta ensam med ändå, hon sover ju bort rätt mycket tid. Oj, vilken känsla det ska bli att hämta sin stora tjej på dagis! Igår bakade vi lussekatter med, jisses vad vuxna vi är!



Underbara unge! (Bilden tagen i somras)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback