T R Ö T T

Har jobbat fyra intensiva dagar nu, med tidiga mornar. Visst, jag är morgonpigg men klockan har stått på 5.10 två dagar på raken och det hör ju inte till vanligheterna och att jag åker till jobbet innan ens Bella vaknar visar ju hur sjukt tidigt det är =) Backarna i Ramundberget öppnade ju i fredags och det har gått bra på jobbet även om mycket såklart är nytt och lite löst. Men rutinerna sitter väl snart! Idag och imorgon är det utbildning men bara eftermiddag idag och förmiddag imorgon så det är skönt. Har ju sett Bella så lite nu så jag längtar efter att få vara med henne.

Jag och Pontus har också gått om varandra och setts lite. Blev så glad igår då han struntade i bandyn och istället gjorde en middag i typisk Lina-stil; fläskkarré, rostade rotfrukter och en bearnaisesås som nog innehöll det rekommenderade fettintaget för en halv livstid eller så. Mysigt! Sen somnade jag tyvärr på soffan strax efter 21 så det blev väl kanske inte så mycket tid på tu man hand ändå men jag var så trött så jag behövde nog en lång natt med bra sömn, vilket jag också fick.

Vid 10.30 idag lämnade jag Bella på dagis (vi vill att hon går någon timme idag och imorgon så rutiner sätter sig, fast hon kunnat vara ledig) och det var ingen trevlig upplevelse. Hela morgonen var hon lite ur slag och då hon ramlade ner från hennes lillla stol rakt ner på en hård leksak så hela kinden blev blå gick väl luften ur henne antar jag. Men då vi kom till dagis så skrattade och log hon då hon såg barnen och gick med bestämda steg mot grinden och in på gården. Jag lät henne vara ute och skulle bara gå in och lämna hennes Voksipåse (tar ju hem den över helgen) och då ville hon följa med in. Då jag lyfte ut henne blev hon ledsen och en förskollärare tog upp henne. Då Bella fortfarande grät sa jag alltså hejdå och hon sträckte sig såklart emot mig men jag stålsatte mig och försökte se glad och peppande ut och gick. Hoppas hon blev gladare och att hon kunde äta... I fredags lämnade vi henne också vid den här tiden och då åt hon inte alls. Hon var arg och ledsen och ville bara sova. Tror kanske att det är en dum tid? Hon börjar ju bli trött då och att då bli lämnad kanske inte är det ultimata? Kanske bättre att komma till dagis en timme tidigare och orka leka lite innan hon blir trött och gnällig? Får se vad de säger.

......Paus för att ringa dagis........

Skönt! Ringde nu och de sa att hon slutat gråta snabbt, ätit mycket bättre än i fredags och att hon nu sover. Duktiga tjejen vår! Åh, vad skönt det var att höra. Nu kan jag åka på utbildning och kanske koncentrera mig =) Jag trodde aldrig jag skulle ringa dagis men de sa verkligen till oss under inskolningen att vi så gärna får göra det om vi tyckte att lämnigen kändes jobbig eller om barnet verkade sig olik eller om vi undrade något eller bara ville ha en rapport. Ganska enkelt egentligen, tar ju typ en minut ett sånt samtal. Men generellt så tror jag vi har devisen "inga nyheter = goda nyheter".


Kommentarer
Postat av: Maria

Det har hänt nån gång att jag ringt dagis också då något av barnen varit ledset när jag lämnat, och det känns så skönt efteråt och man kan koncentrera sig på annat istället för att gå och fundera. Upplever också att det är lättare att lämna tidigare, med morgonrutiner och allt vad det innebär. De gånger vi lämnat sent är det alltid lite motigt. Vet inte om det spelar nån roll när de är så små men då har de andra barnen redan startat sina lekar och kommit igång med dagen och det kan vara svårare att hitta sin plats när man kommer sist. Skönt att hon somnade gott i alla fall, hon är nog strålande glad när ni hämtar henne sen!

2009-12-07 @ 14:00:29
Postat av: Farmor Marie

Åh nej, skulle inte ha läst bloggen på jobbet, nu sitter mascaran på kinderna =)



Lillgumman, känsligt det där, men jag vet ju att det kommer att bli jättebra!

2009-12-07 @ 15:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback