Vilken rolig helg!

Mamma och pappa kom ju till oss redan på torsdagkväll så vi har haft en lång toch rolig helg tillsammans. Först då de kom var Bella lite blyg och stod och höll mitt ben men det släppte väldigt fort och oj vad de har gosat, busat och umgåtts i helgen! Blev så glad då jag såg det för Bella träffar ju inte sin mormor och morfar så jätteofta så jag har varit rädd att hon liksom ska "glömma" dom emellan gångerna men så verkar inte fallet. Eller inte vet jag om hon direkt vet vilka de är men hon har iaf bestämt sig för att de är roliga att umgås med, huvudaken det! =)

På torsdagkväll åt vi jasminris med kyckling och kokosmjölk och samtliga gillade det väldigt, alltså även Bella. Efter middagen tog vi det mest lugnt och la oss tidigt. På fredagen jobbade jag och Pontus så Bella var med mamma och pappa vilket hade gått super. Då det var jättelugnt på jobbet gick jag hem dryga timmen tidigare så vi fick hela eftermiddagen ihop med, mysigt! Vi var ute och lekte och sen förberedde vi för julbordet innan vi satte oss och svullade. Fy fasiken va mätt man blir jämt! Mamma har dessutom senaste åren haft en rejäl ostbricka (är kanske rätt vanligt?) efteråt och det kan man ju inte missa, liksom. Mätta och belåtna öppnade vi julklappar även om det till 99% var Bellas, såklart. Hon fick massa fina saker, bland annat en Reimaoverall i strl 92 så då kan vi lämna tillbaka 86:an som vi lånat av kusin Isa. Tack för lånet, men denna passar bättre! Sen fick hon kläder och leksaker med, toppengrejer! Jag och Pontus fick en Sodasrtreamer och det var väldigt optippat men jättekul! Mamma och pappa har en och jag hade nämnt någongång att det verkar så smart och det hade mamma minsann lagt på minnet, kul! Mamma och pappa får sina klappar framöver, då vi kommer hem, någongång.

Sen blev det såklart Idolfinal men det var inte så jättespännande. Båda var ju värdiga vinnare så det spelade liksom ingen större roll, tyckte vi. Men vi hejade iofs på Calle men det går säkert bra för honom ändå. Pinsamast var ju ändå Eriks flickvän. Gå av scenen, din toka! Hade varit gulligt om hon varit uppe 30 sekunder eller så men nu klängde hon sig ju fast och såg bara ut att vara i vägen. Men jaja, kärlek är väl fint.

I lördags blev det en heldag i Ramundberget, 10-17.30. Vi hann med slalom, lek på Lillramis, lunch och After Ski. Hur kul som helst, tror Bella hade roligast av oss alla. Det var fest med no limits så hon fick både glass, pommes och festis. Hua! Hör absolut inte till vanligheterna men jaja, någongång är det väl kanske ok? Hon var superduktig då de spelade på After Skin och hade snällt på sig sina hörselkåpor. Hon varvade mellan att stå vid scenen och att sitta vid vårt bord. Tyvärr ville hon gärna upp på scenen, eller iaf upp på trappan som leder dit, så vi fick hålla koll på henne så hon inte (för)störde för bandet.

Då vi kom hem tog vi det lungt och lekte med Bella som somnade gott och snabbt vid 19. Då plockade vi fram utvalda delar av julbordet innan det var dags för Robinson. Under slutet av programmet hade samtliga nickat flera gånger så 22.15 var det släckt och tyst här, haha. Det tar på krafterna att vara ute!

Idag var vi på byn och åt lunch innan mamma och pappa åkte hem. Nu snöar det och vi bara myser inne. Blir nog glögg och pepparkaka snart, kanske?



  
Julafton, typ.

  
Ski.

  
After Ski.


Trevlig Lucia!


Kommentarer
Postat av: T

Men..vilket sammanträffande:) Vi diskuterade det en kväll...kan man bo här..på RIKTIGT?! Jag måste medge att det var en av de mysigaste ställena vi varit på. Bodde i stuga precis vid backen. :) Var bor ni?

Postat av: T

Oj..hundra år sen, minst sagt. Det hade jag glömt bort.

men, där var vi och åt om jag inte minns fel. Öppen spis i mitten och fin utsikt. Vet dock inte om jag skulle kunna bo utan krypavstånd till stan, men som semesterort med barn är det guld värt. Min lilla människa åkte skidor, släde bak på längdskidor och skoter, ja..och pulka. Hon stormtrivdes så det blir helt klar fler resor dit! Perfekt med barn. Jag tänkte utforska det lilla hotellet med "spa" men jag hann inte:(

2009-12-14 @ 23:41:49
URL: http://www.starfucced.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback