Jag och Pontus har delade sovrum

...men bara för natten som  var! =) Den var faktiskt en ganska stökig natt, i de flesta mått mätta. Mirabelle la sig vid 21 vilket inte går att klaga på, men sedan vaknade hon 23, 01 och 02 och blev ledsnare och ledsnare, så pass att både jag och Pontus var vakna, vilkert är ovanligt som nu förstod av gårdagens inlägg. Vid 02 grät hon rejält och var säkert sugen på att amma men jag var inte alls sugen, så tidigt ammade hon ju inte ens som pyttebebis! Så jag stod och höll henne i famnen och vysjade vilket hon blev lugn av. Pontus la min kudde (sjukt tunn för att vara en vuxenkudde) och la i hennes säng så hon skulle komma upp en bit med huvudet och efter det sa jag åt honom att ta med kudde och täcke och gå till soffan och sova de sista timmarna ostört, vilket han tacksamt gjorde. Lustigt nog så sov Mirabelle ganska djupt då jag la henne i sin säng (hon låg i vår säng en stund utan vidare resultat) mellan 02 och 05.30 då hon ville äta, vilket kändes ok för mig med. Så mellan 05.30 och 7.30 sov hon med mig, under samma täcke, hyfsat lugnt. Vid 7.45 gick vi och väckte Pontus som återigen visade sin tacksamhet för de ostörda timmarna och han lovade att ta henne nu i helgen om det fortsätter, då han ju är ledig. Jag var inte så trött imorse ändå, men jag blev under dagen men det löste jag genom att sova med Mirabelle ca 40 min nyss, gött! Jag är helt övertygad om att det är förkylningen som stör henne. Hon sover alltid bra annars men hur lätt är det att sova med massa snor i halsen och i näsan? Imorse tog jag tempen och det visade sig att hon hade 38, vilket jag asnåg nog för en alvedon. Den verkar ha lindrat för efter en promenad så var hon mindre snorig (snoret fyser i näsan då det är minusgrader, haha) och pigg och glad. Åt faktiskt riktig lunch med, även om det behövdes trugas mer än vanligt. Sen hoppade hon hoppgunga och busade på golvet innan hon blev trött och vi la oss båda två. Hon håller på att vakna nu låter det som...

Just ja! Hon har ju börjat fått en tand! Nere till vänster finns ett litet vasst gryn, hur sött som helst! Men visst är det så att bebisar kan få feber och bli lite kinkiga då de får tänder? Kanske hör ihop alltihopa?

Nu är det iaf helg och Pontus är som sagt ledig! Är egentligen hans jobbhelg men då eleverna åker hem under helgen för att fira sportlov  (skolan är ju också ett boende) så behövde han inte vara där såklart. Jippie! Hoppas bara det slutar snö. Det har snöat oavbrutet i tre dagar, men precis nu är det faktiskt uppehåll och jag anar till och med solen! Vill ju testa pulkan som är färdigbyggd och selen som kom idag som vi beställde från Naturkompaniet.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: lina

Men då..stackars Bella, både tand och förkylning. Vi har precis haft en sådan period och det resulterade i dåliga dåliga nätter. Men nu är det bättre. Bara att hålla ut, inte lätt när man är van vid att få sova hela natten.

Postat av: sara

ja både feber snor och lös i magen av täder....kram

2009-02-20 @ 17:34:38
Postat av: johanna

Har också hört det där med att bebisar kan få feber när dom får tänder men i senaste Vi Föräldrar stod det att det är en myt! Konstigt, för många säger sig ha varit med om det! Nåja, stackars Bella i vilket fall som helst, krya på er.

2009-02-20 @ 19:18:18
URL: http://johannaijakan.blogspot.com
Postat av: Sophia

stackars lilla Bella. Hoppas att hon bli bättre snart. Tror säkert att lilla tanden kan vara med på ett hörn och spöka. Jag kommer själv ihåg hur ont det gjorde när visdomständerna växte ut.. ajaj. Inte konstigt om de har lite ont, de har ju en hel mun att fylla.

2009-02-20 @ 21:14:20
URL: http://sophiaolsson.blogg.se/
Postat av: Eva

Längesen jag var "inne" och tittade - hjälp vad stor Mirabelle har blivit. Hon är så söt! Visst kan barn få feber när de får tänder, det är alls ingen myt! Annars är det någon konstig influensa som bara biter precis när tänderna spricker fram...

Ett tips om infrysning av hemgjord barnmat: frys in i istärningslådan! lägg tärningarna i en påse och tina upp så många som går åt. Rätt som det är vill hon ha en tärning till, och en till. Mina barn var aldrig förtjusta i burk-barnmat. Rebecca klarade av det då och då, men Felicia och Theodor kräktes av det. Theodor även av Findus snabbgröt... det var lite krångligt när man var borta! Men han drack välling tills han var 6 år å andra sidan.

2009-02-20 @ 22:29:10
URL: http://evaihjo.blogspot.com
Postat av: Theres

Åh, vad jag skrattade när jag läste ditt förra inlägg om hur yr Pontus är när han vaknar. Haha! :)

Stackars Mirabelle, det kan inte var lätt och vara täppt i näsan som liten. Jag vet ju själv hur jobbigt det är att sova med en täppt näsa. Nej usch! Stackars liten.. :(

2009-02-20 @ 22:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback