Redogörelse för gårdagen och längtan till kvällen

Gårdagen var en ganska typisk onsdag. Mirabelle vaknade 6.20 och ammade och jag tänkte att det nog skulle gå fint att få henne att sova lite till och det hade kanske gått, om inte damen hade tokbajsat precis då hon ätit klart. Var ju bara att kliva upp och byta och det är ju såå kul att vara naken och prata med fiskarna ovanför skötbodet och det blir man ju pigg av, så fast jag insåg att kampen redan var förlorad så testade jag att gå till sängen igen, men det varade i kanske tre minuter. Så dagen startade tidigt men det var ganska mysigt. 22 minus ute och fullmåne. Thé och limpmacka och en strålande glad Mirabelle på golvet, i pyjamas och raggsockar. Det är ofta kyligt i vårt kök tidigt på morgonen. Vi har fyra fönster som tyvärr verkar släppa in lite kyla och innan värmen från resten av huset blandas runt så är det som sagt lite kallt.

Vid 8.30 åt Mirabelle välling i min famn och där somnade hon också, fick ligga så i kanske 30-40 minuter innan jag la henne i soffan och gick och gjorde i ordning mig. Sen väckte jag henne och klädde henne varmt och la henne i vagnen sen begav vi oss mot Kyrkis. Var bra på så sätt att hon vakande tidigt och hann sova en stund innan Kyrkis för ibland sover hon sig igenom alltihopa, vilket är lite trist. Det blir mindre och mindre folk på Kyrkis men igår var det iaf en helt ny pappa där med sina två barn, mycket spännande, haha. Han var här över säsongen bara då hans fru jobbar som skidlärare och han passar på att vara pappaledig här, coolt! Annars var det som vanligt; samling på madrasserna och lite genomgång av bebisarna (nya kläder, nya moves, vikt, längd...), kan kanske verka som något jobbigt men jag tror att de flesta bara är intresserade och nyfikna, ingen hets vem som kan mest eller så. Skönt då Mirabelle kan minst, haha. Sen så fikar vi föräldrar; mackor med ost och smör, thé, kaffe och kaka för tio futtiga kronor.

Efter Kyrkis gick jag och Hanna en mycket kort promenad till Villan där vi fortsatte fika, haha. Men bara en nyttig smoothie och ett glas vatten. Barnen sov skönt utanför, men Mirabelle vaknade efter kanske 30 min och fick komma in och vara med oss en stund innan det var dags att gå hem. Väl hemma lekte vi en stund innan hon åt, sov igen, lekte....Sen kom Pontus hem vid 19.30, ovanlig tid, men de hade varit med eleverna i Östersund hela dagen. Vi la Mirabelle, tog upp Mirabelle, åt blodpudding, la Mirabelle igen, kollade på Hopkins, somnade i soffan och förflyttade oss så smånigom till sängen. En helt vanlig onsdag alltså! =)

Men nu blir det inga vanliga dagar ett tag framöver för mamma och pappa kommer ju idag! De är här vid 17 cirka och åker på söndag mitt på dagen. Kul! Vi ska åka utför två dagar, äta på Hotellet imorgon och mest bara umgås. Pontus är dessutom ledig fre, lör och sön! Sist de var här jobbade han hela helgen vilket var lite trist förstås. Men nu ska vi umgås alla fyra, eller förlåt, fem! =)


Mamma och pappa då de var här tillsammans sist, i september.
Bilden är tagen i Röros dit vi var på dagsutflykt.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Syns snart Bejbis!

2009-02-12 @ 10:50:32
Postat av: Maria

Hoppas ni får en mysig helg!

2009-02-12 @ 11:56:41
Postat av: Jennie

Hoppas ni får en härlig helg o hoppas det inte blir alltför kallt... Kul att se att hoppgungan kommer till användning! Den kommer bli mer o mer popullär ju mer hon lär sig att hoppa i den!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback