Bebis-banta?

Nu så här i nyårstider är det ju mycket snack (och lite verkstad) om att man ska börja träna och äta nyttigare och så. Jättebra, men vi anser att vi redan gör det, typ, så vi skiter i det. Promenader och varierad kost med en och annan bulle till kaffet får duga för oss!


I form - både bebis och mamma!

Idag fick jag ett nummer av iForm hemskickat. Är det så att även de, precis som massa bebisklädmärken, blöjmärken, bokklubbar etc, vet att jag "nyss" fått barn och borde vara i ett behov av att komma i just form? Nu kommer jag låta väldigt självgod och störig men faktum är att jag inte vägt så "lite" som jag väger nu (fem månader efter förlossningen) sedan gymnasiet. Att vara gravid var alltså för mig rena hälsokuren! =) Jag gick upp 13 kilo, men då vi var hemma från BB hade jag tappat kanske tio och sedan har jag gått ner ytterligare sex kilo. Jätteskönt och smidigt, men nu är det ju så att jag misstänker att jag snart får tillbaka några av de där kilona. Jag tror nämligen att viktminskningen helt och hållet har att göra med amningen, och den håller jag ju på att fasa ut nu. Men man kan ju vara glad för det lilla som var, haha.

Kommentarer
Postat av: Maria

jag fick också hem den tidningen, hur de vet att jag är i behov av att komma i form vet jag inte? Kanske för att jag inte använt friskiskortet på två månader, haha! För jag kan ju inte längre skylla på extra graviditetskilon så här 2 1/2 år efter:)

2009-01-05 @ 19:54:28
Postat av: sara

jag fick också den!och jag SKA i form till i slutet av juni:)jag vet vad jag ska ha på mig och de ska passa då!

2009-01-05 @ 20:16:26
Postat av: Sophia

hehe.. jag fick oxå hem denna eminenta tidning (eh) och precis som vanligt så gick jag på deras erbjudande. Den rosa Mp3-spelaren var ju för söt för att tacka nej till liksom... haha, så typiskt mig.



Vad gäller amningen så har jag gjort precis som du. Jag började med att dra ner till fyra gånger, sen tre och nu två. Det hela har tagit ca 1,5 vecka och mina bröst har klarat det riktigt bra (för en gång skull..hehe). Dagisfrågan har jag svarat på i kvällens inlägg ;).



ha de gott!

Postat av: mille

Den har jag med fått, med många andra. Det är klart att det är ett ypperligt tillfälle att sända ett provnummer av en hälsotidning efter alla helger och nyårslöften som avgetts. Klockrent, om man nu någon gång ska ge nåt nummer så är det ju då. Jag gör saker på mitt sätt dock och helst utan den tidningen. Testade den och vill avråda alla från att prenumerera på den. Det är ett långt och irriterat projekt att försöka avsäga sig den. Inte når man någon kundtjänst heller. Spread the word, de är nära nog rena bluffmakarna.



Gott att det går så bra med Bellas nattsömn! Way to go!! =)



Kram

2009-01-06 @ 22:04:39
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com
Postat av: mille

Den har jag med fått, med många andra. Det är klart att det är ett ypperligt tillfälle att sända ett provnummer av en hälsotidning efter alla helger och nyårslöften som avgetts. Klockrent, om man nu någon gång ska ge nåt nummer så är det ju då. Jag gör saker på mitt sätt dock och helst utan den tidningen. Testade den och vill avråda alla från att prenumerera på den. Det är ett långt och irriterat projekt att försöka avsäga sig den. Inte når man någon kundtjänst heller. Spread the word, de är nära nog rena bluffmakarna.



Gott att det går så bra med Bellas nattsömn! Way to go!! =)



Kram

2009-01-06 @ 22:06:41
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com
Postat av: mille

Oj, det blev visst dubbelt. Det första kom inte med så testade igen ... eh =)

2009-01-06 @ 22:07:59
URL: http://bokstavligentalat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback