Lek och promenad

Idag hade Bella på sig stickad tröja, mössa, vantar och raggsockar i åkpåsen, skippade fleeceoverallen då det var plusgrader. Det är min mormor som stickad tröjan, söt va? Jag bestämde mig för att gå fullt ut för den söta stilen så det blev rosa vantar och rosa/vit mössa, även den hemstickad, men av en kollega till mamma. Självklart matchades nappen med outfiten. Det försöker jag göra jämt faktiskt, haha.

  

Har testat att låta Bella halvsitta i vagnen nu då hon är pigg, i Kronans liggvagn finns nämligen möjlighet att höja upp "huvuddelen", vilket ger en ligg-sitt-stil. Bella verkar gilla det! Idag gick vi på eftermiddagsprommis, vilket faktiskt är rätt ovanligt. Går hellre på förmiddagen då det är ljust men idag lyckades jag få Bella att sova i en stillastående vagn (!) ute på förmiddagen medan jag satt inne och pysslade med fotoalbum, så motionen för min del och sovstund nummer två för henne, blev alltså på eftermiddagen idag. Som sagt så lyckades jag få Bella att somna ute utan att gå heeela tiden med vagnen. Jag vill verkligen att hon ska bli ett barn som kan sova i sin vagn ute på tomten men hitills har det varit svårt då hon oftast vaknar så fort vagnen stannar. Men idag gav jag mig ut med vilja och tålamod och efter cirka 20 minuters vagnrullande, med mindre och mindre rörelser, så sov hon djupt. Jag satte på babyvakten och gick in och väntade spänt. Efter drygt en timme vaknade hon, jippie! Under de där 20 minuterna jag var ute var det ett större "protestgrin" men det gick att häva med intensiv ögonkontakt och metodiskt rullande. Stolt mamma, haha. Läggningen på kvällen går iaf bra, men det tar nog 15-20 minuter men det kan man allt ge henne.

Tid och tålamod är nog nyckelord då det gäller bebisar, eller?

  

Kvällslek igår med Brioklossar. Det är Brioclownen vi haft isär och visst var delarna fina och roliga att ta på men det märktes att den är från ca 19 månader. Speciellt tydligt blev det då jag och Pontus blev tvugna att kolla på kartongen för att få ihop den som den ska vara, haha!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan! Gud vad söt hon var i riktigt girlie outfit! Ovanligt att se henne i det! ;) Kram

Postat av: johanna

ja! jag har faktiskt också tänkt på det, dom är lika! och gulliga som få!

2009-01-13 @ 20:53:13
URL: http://johannaijakan.blogspot.com
Postat av: Maria

Gulligt! ojojoj vad stor hon börjar bli!

2009-01-14 @ 10:53:09
Postat av: Hanna

Du har en utmärkelse på min sida kram kram

2009-01-14 @ 14:20:31
URL: http://www.blandvackrafjall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback