Lunchdejt

Idag har vi haft dubbeldejt med Hanna och Marcus igen. Fast idag hade vi bjudit hem dom till oss så maten var både billigare och godare än igår! Pontus hade lagat en thaiinspirerad gryta med älgkött, kastanjer, champinjoner, bönor, sweet chili, ingefära, gurkmeja, curry, vitlök och kokosmjölk. Supergott var det! Till och med Vincent, som är 1,9 månader sa "gott" och "mmm" fast det var så mycket smaker i det. Till dessert åt vi kladdkaka, som faktiskt jag hade gjort, med glass, vispgrädde och hallonsylt. Även det föll Vincent i smaken, men det kanske var lite mer väntat =) Småttingarna var snälla de med. Tristan sov typ en timme på bron då de kom och Mirabelle tog en powernap mitt mellan maten och desserten så de höll sig på bra humör hela tiden.

Nu har jag nyss varit ute och skottat. Det har kommit ca två dm nysnö under natten och dagen, jättehärligt! Då jag gick ut satt både Pontus och Bella i soffan, vakna. Då jag kom tillbaka efter kanske 30 min så sov de båda två, haha. Är iaf superbra med snön som kommit. Mycket försvann faktiskt efter jul då det faktiskt var några dagar med plusgrader och t.om regn. Vi ska nog åka utför på tisdag och det bör ju vara härligt i pisterna nu!


Morgonbus med pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback