Sushi!

Oj oj, trots att jag bor i en by med dryga 700 invånare så finns det både en thaivagn och också, från och med idag, sushi! Inte illa pinkat va?! Tack tack alla turister! =) Det är Villan 1951 som startat med sushi och det var premiär idag. Hade helt glömt det och var inställd på något mer fikaorienterat men jag föll för grupptrycket och nyhetens behag och det är ju faktiskt gott. Väldigt fräsch och "snygg" mat om inte annat! Men den där soppan man ska äta före...Gillar verkligen någon den? Någon som inte är asiat och som har ätit den sedan barnsben? Men som sagt, huvudrätten var suverän! Vi var fyra mammor med lika många bebisar som träffades och det var supermysigt. Skönt att ytterligare en mamma, förutom jag, inte skämdes för att äta sushi med gaffel, haha.


Efter maten drack vi latte och satt och snackade. Mirabelle sov först en stund ute typ 20 min men sedan var hon vaken resten av tiden, typ 1,5 timme. Testade någon sked banan men det var plötsligt jätteäckligt så det blev en flaska istället, gott som vanligt. Lunch åt hon innan vi gick hemifrån; dillkött med potatis och aprikospuré. Nu äter hon så pass mycket (hoppas jag) att vi oftast inte ger henne flaska i samband med måltiderna. Istället får hon vatten på sked. Ja, hon kan inte dricka ur flaska. Förknippar nog det alldeles för mycket med ersättning så det blir helt fel då det är vatten. Ska köpa en pipmugg, kanske funkar om vi håller i den?

Nu sover hon ute i vagen, somnade på vägen hem. Tyvärr är batteriet i babyvakten slut så jag får gå och lyssna hela tiden. Hon blir sååå ledsen då hon vaknar i vagnen och man inte är där direkt. Tror hon känner sig övergiven, stackarn. Så blir hon aldrig då hon vaknar på morgonen, i sin säng. Babies works in mysterious ways...

Ikväll ska jag och Pontus ha mysfredag! Har ju iofs mysigt nästan jämt då vi är med varandra men ikväll är det lite mer uppstyrt med mat och vin och så som sagt. Köpte tulpaner på byn med så det är piffigt och fint! Vi ska försöka få lilla fröken att sova typ senast 21 och äta efter det. Kanske inte går men vi får se. Hon brukar iofs vara rätt cool om hon får vara i gymmet eller så men vore skönt att ha henne helt ur vägen. Och ja, det får man säga! ;0) Då jag och Pontus stod och borstade tänderna igår kom vi på att vi alltid skrattar då vi är tillsammans. Vi har så gott som alltid roligt ihop. Det är verkligen en ynnest att få vara tillsammans med, och ha barn med, sin bästa vän, som man av en slump råkar tycka är het, haha!

Kommentarer
Postat av: Hanna

ja men ska vi säga vid ett? ni kan väl stanna till så att vi far upp tillsammans? Gott med sushi attans att jag missade det. Får bli nästa fredag då.

Postat av: johanna

Det är en liten hemsida jag ska göra åt en kvinna som jobbar med make-up...spännande! Håller med om Top Model, och herre-min-gud vad mycket skräp-tv jag ser på sen Rutan kom, skyller på henne!



Bra, fixa flödet :)

2009-01-23 @ 21:22:57
URL: http://johannaijakan.blogspot.com
Postat av: Johanna och Stina

ååå inte visa såna bilder!! Miso soppan är ju suupergod!

2009-01-23 @ 21:41:36
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Theres

Jag tror det är ett måste att kunna skratta tillsammans och vara vänner för att det ska hålla i en relation. De kort du har visat på er två ser man verkligen hur det glittrar i ögonen på er :)

Så söta så!

2009-01-23 @ 22:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback