Vill också!

...Ha ett par "nördglasögon", alltså stora plastiga glasögon som mina föräldrar hade på 70-talet och som jag mobbat dem för i alla tider. Men jag hävdar fortfarande att man aldrig ska ha glasögon på bröllopsfotot....Fast jag vill kanske ha lite mer 50-60-tal. Eller iaf som jag tror de såg ut då. Jag är ute efter den stil som William Defoe's rollfigur har i "Missisippi brinner", typ. Annars brukar Frederick Federley också ha snygga glasögon. Jag vill antingen ha stora lite fyrkantiga eller runda mer pilotformade. Problemet med det senare tror jag dock är att mina kinder skulle ta i bågens nederkant så fort jag log, och det blir ju lite tokigt. Eller så blir det värsta partytricket typ "Lina, kan du inte vicka lite på glasögonen?" "Jo, visst *vick vick*". Eller, nej. Men iofs så har jag ju ett par Ray Ban-piloter (solglasögon) och de funkar ju så det gäller väl bara att hitta en modell som passar just mitt ansikte...



Detta kommer ta stor tankekraft av mig de närmsta månaderna, för tyvärr tror jag inte att det blir av än på ett tag. Jag är grymt skeptisk till att köpa glasögon på nätet och i Funäsdalen med omnejd finns ingen optiker så det får bli då jag är hemma i Sundsvall nåt, där min favoritoptiker också finns. Men det blir kanon till våren då man kan ta fram skinnjackan och chinosen igen. Fast då kan jag ju iofs lika gärna ha Ray Bansen. Hm, ja hur ska detta sluta?















Jag skrev ett helt inlägg som inte hade det minsta att göra med Mirabelle! Men klart hon ska få vara med på ett hörn! Jag la henne redan 20.30 ikväll för hon var så trött och less på sig själv. Hon somnade utan större problem, frågan blir bara när hon vaknar första gången. 01,02,08? Rapport kommer!

Kommentarer
Postat av: mille

Shit, du måste ha det grymt jobbigt med dina huvudbryn?;) Hihih.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback