Underbara nya teknik!

Hade nyss videodsamtal med Mirabelle och Pontus. Så kul! Vi "pratade" bara i cirka tio minuter men det var så kul att få se henne och höra henne säga "titta" och peka på skärmen, hihi. Undrar vad hon tänker? Vissa forskare hävdar ju att små barn inte ska se på TV för de förstår inte vad de ser på och deras hjärnor kan inte processa informationen. Undra om dessa forskare jämnställer TV med videochat? Hon vet ju vem jag är, så det måste hon ju kunna processa. Sen så kanske hon inte förstår varför hon inte kan ta på mig och så, men det tror jag är ett vuxet synsätt att se på saken. Bebisar kanske bara "åh, mamma, fint" och sen inget mer. Haha, ja det får vi nog aldrig veta. Kul var det iaf!

Idag skulle de gå på Östersunds motsvarighet till "Drakborgen", "Djungelhuset"heter det tydligen. Det ska vara för barn från 0 år men jag gissar att ju större barn desto större utbud men det kan nog vara kul för dom. Sen ikväll ska Pontus och hans mamma äta på en japansk känd krog medan Pontus pappa ska vara hemma med Mirabelle. Så kul att de vågar dela på sig!

Det var så otroligt mycket folk på jobbet igår så det är nästan så att jag hoppas det är lite lugnare idag. Visst är det kul då det är mycket och tiden går ju jättefort men man vill ju hinna andas lite ibland med, vilket knappt gick igår. Men igår ösregnade det så det fanns ju liksom inte så mycket att göra för alla turister och semesterlediga bybor. Att gå på fjället är ju kanske ingen hit i ösregn och då är ju folk i byn och det finns bara två fik här så det säger sig själv att det blir anstormning. Det regnar lite lätt just nu, blåser och är grått och nio grader. Jo, det är nog bara att förbereda sig för ännu en hektisk dag.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback