Förberedd, you got it!

Jag vill alltid veta saker i förväg och detta kan ibland ta sig i uttryck som för de flesta verkar lite extremt. Ni kanske minns att jag åkte till besiktningen kvällen innan och glodde in genom rutan för att få en uppfattning om rampen? Haha, ja sådanna saker är typiskt mig. Så nu då jag ska ut och åka tåg 1) som enda vuxen... 2) ...med Bella så vill jag ju ha koll. Jag läste på hemsidan huruvida man får ta med barnvagn och det stod att det var ok om de var ihopfällbara. Jaha, bra tänkte jag men sedan började jag tvivla. Vadå ihopfällbar? Vår går ju att fälla ner på höjden men det är ju ingen cityvagn a la bugaboo som blir liten som en skokartong direkt. Bredden är ju vad den är, 58 cm för att vara exakt. Ja, jag mätte innan jag ringe kundtjänst. Haha, ja jag var ju tvungen att reda ut vad de hade för vagn som standard. Typ Bugaboo eller typ Emmaljunga? (Vi har en Kronan).

Killen som svarade lät lite förvånad över detaljnivån i min fråga men var ändå väldigt trevlig då jag förklarade att vagnen går att få mindre på höjden men att den är 58 cm bred hur jag än gör och får den plats där väskor, skidor, vagnar och dylikt ska placeras under resan enligt hemsidan? Killen var rätt säker på att den får plats men om den inte gör det så kan jag ställa den i vagn sex vid handikapplatserna om det är ledigt vilket det oftast är tydligen. Skönt att veta!

Jorå, ska nog gå fint det här! =)


Kommentarer
Postat av: Hanna-Nytt läge

men sötaste ta buggan då den blir ju minimal har ju tom åkpåse till den nu när vädret blir hmmm kallt kram kram

Postat av: Johanna

Känner igen mig i det där, själv tycker jag det är avslappnande och praktiskt att VETA saker innan, då slipper man stressa upp sig. Har dock förstått att andra tycker jag kan vara lite...kontrollfreak och...ja, knäpp.



Skönt att man inte är ensam iaf!

2009-06-16 @ 16:14:59
URL: http://johannaijakan.blogspot.com
Postat av: Madde

Hej Lina!

Du.. jag vill bara varna dig lite snabbt. Vet inte om du åker med Veolia eller SJ. Men jag skulle ta med mig barnvagnen på ett SJ tåg till Sundsvall förra sommaren. Vi har en Brio, typ samma storlek som Kronan. När vi kom dit gick jag upp på tåget för att undersöka var jag skulle ställa vagnen (vi hade frågat när vi bokade biljetten om man fick ta med sig barnvagnen och fick höra att det inte var några problem. Men väl på tåget insåg jag att alla som kom från Storlien hade fyllt dom där facken där alla väskor ska stå. Det var nämligen där det var tänkt att barnvagnar skulle få plats också. Har man annat än paraplyvagnar (eller vad dom nu heter) går dom inte ens i facken kan jag säga. Så jag fick fint lämna vagnen med min kära sambo och åka till Sundsvall med en nyfödd bäbis utan vagn. Jag tog ur liggdelen och tog med den iaf så hon hade nånstans att sova på tåget..

Inte för att vara pessimistisk, men jag vill bara inte att du ska stå själv på tågstationen och få välja på att lämna vagnen eller hoppa över Sundsvallsresan.



Trevlig midsommar på er!

2009-06-17 @ 21:22:29
URL: http://kodakmoments.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback