Första arbetspasset!

Igår jobbade jag första dagen på mitt alldeles nya jobb! Eller, det är ju på ett café (Café Loftet) och det har jag ju sysslat med förr på Basilica hemma i Sundsvall, men ändå, nytt ställe. Det gick jättebra allting och jag fick testa på både kassan och lite diverse sysslor i köket så nu gäller det bara att lära sig hitta i alla kylar, vad saker kostar etc sen så kommer det gå som smort! Arbetskamraterna var också trevliga, speciellt en tjej som bara bott här i fyra månader och som är från Thailand. Hon jobbar via SFI (Svenska för Invandrare) för att lära sig språket och så där. Hon ska ta med hemmagjord Pad Thai till mig på lördag, då jag jobbar nästa gång. Hur gulligt är inte det?! =)

Jag jobbar som sagt lördag och söndag nu och sen är jag helledig fram till 29:e då Pontus går på semester och efter det blir det nog en hel del jobb. De har ju öppet varje dag men vi ska vara lediga två gånger/vecka och de ska försöka lägga dessa dagar ihop så man kan åka iväg eller så, snällt. Det kommer inte gå varje vecka trodde dom men ändå.

Annars då? Tja, idag har jag spenderat tre timmar på byn vilket är lite av en prestation med tanke på utbudet. Iofs så spenderades två av dessa timmar på Villan ätandes lunch. Sällskapet var hela familjen Gren/Loo och det var väldans trevligt! Supergod paj med, om man nu får säga så om konkurrenten?! ;0) Men paj var ju min grej på Basilica så jag ska höra om jag kanske kan få ta in några nya smaker på Loftet nu i sommar så ska vi nog kunna matcha Villans.

Nu ska jag läsa nya Mama innan Bella vaknar och ska äta mellis.

Ciao!

Just ja, Bella har nu sovit tre nätter i sitt rum och det går finfint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback