Lärorik dag

Idag har jag varit på kurs i Första hjälpen riktat mot barn. Hela dagen, 9-17, var vi där och det var verkligen en givande dag! Vi fick lära oss det viktigaste och vi fick öva på varandra och på små bebis- och barndockor. Kanon!

Då Pontus jobbade var Mirabelles farmor och farfar här och var barnvakt. Supersnällt! De har ju 20 mil enkel väg så de kom i går vid 18 så de slapp kliva upp så tidigt idag. Pontus jobbade ju även igår så det var kul med sällskap. God mat, lite vin, brieost och "Pistvakt" - en kanonlördag! =)

Imorgon är Pontus ledig iaf, skönt! Vi ska på 10-månaderskoll på BVC och sen ska vi kanske göra i ordning hennes rum, om vi orkar. Det lär ju inte bli så mycket utomhusaktiviteter iaf... Det snöade idag igen, riktigt stora flingor faktiskt. Trist, men jag har lärt mig att acceptera det. Enda överlevnadsstrategin som fungerar ju!

På onsdag ska jag jobba mitt första pass på Café Loftet, wiiieee!

Kommentarer
Postat av: Farmor Marie

En härlig söndag med Bella! Så trygg, så gosig, så glad och förnöjsam. Vi älskar att vara med Bella, men det bästa, det kändes som hon var nöjd med oss!

2009-06-08 @ 08:18:28
Postat av: Annie

Bra kurs!! En sån borde alla småbarnsföräldrar gå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback