Besök hos tandläkaren

Idag var jag och Mirabelle hos tandläkaren, eller tandsköterskan om man ska vara petig, på någon sorts informationsträff. Det är ju jättebra att de informerar men jag tror nog de flesta vet att man inte ska ge barn socker i onödan, typ? Men en sak lärde jag mig faktiskt! Man ska tydligen inte "suga av" nappen innan man ger den till sin bebis, speciellt inte då de fått tänder. Karies kan nämligen smitta den vägen. Det låter ju så uppenbart då man får det berättat men jag har aldrig tänkt så innan. Nu var det ju mer då Mirabelle var pytte som vi gjorde så, nu kollar vi så det inte är en dammtuss på typ sen får hon den, haha. Sen så sa hon också att man ska försöka vänja av barn vid napp relativt tidigt, men inte för tidigt heller för beroende på hur stort barnets sugbehov är så kan de ta till tummen eller annat finger istället och det är ju mycket svårare att kontrollera som förälder. Vi fick iaf en tandborste så den halvtimmen av våra liv får vara värt det! =)

Innan vi var hos tandläkaren hann vi med massor av saker! Pontus började inte förrän 13 så innan det hade vi varit på banken och löst in Mirabelles reseersättning från sjukhuset, lämnat mitt cv hos en potentiell arbetsgivare, veckohandlat på Konsum och påskhandlat på Systembolaget. Jodå, vi ska ha mat med men den tar gästerna med sig, haha. Dessutom hann vi äta lunch innan Pontus började med. Man blir (ibland) hemskt effektiv som småbarnsförälder!

Mirabelle vaknade glad och pigg men har under dagen "segat ihop" och vi misstänker att hon har feber. Hos tandläkaren var hon väldigt gosig men ändå rastlös och lite gnällig men nu hemma har det gått bra. Hon har lekt på madrassen och så där. Hoppas det inte är något på g för vi har planer för helgen som kräver en samarbetsvillig bebis, typ hemmadejt efter läggning, skidåkning och after ski. Hoppas på frisk och glad bebbe alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback