En dag i mängden

Vaknade 06, klev upp 6.30, alla tre. Åt frukost, duschade med Bella, klädde oss, tog ut henne i vagnen. Och så blev klockan 08.30, Pontus åkte till jobbet. Vid 09 kom Hanna, Tristan och Marcus och tack vare dem och framför allt Hanna fick jag en underhållande dag. Hon är ett riktigt rivjärn, haha! Läs själva.

Vid 14 åkte de hem, jag och Bella softade och hon sov på min arm i soffan i två timmar, som back in the days! =) Var mysigt även om jag var stel, hungrig och kissnödig som fan innan damen behagade slå upp de vackra blå. Då kom Pontus hem och vi lagade korv och spaghetti med stekta ägg, drack kaffe, kollade på Mittnytt/Jämtlandsnytt. Sen var det dags för pyjamas och välling för Bella och nu sover hon efter en ovanligt lättsam, och ovanlig överlag, nattning. Det brukar ju inte vara jobbigt men antingen somnar hon vid bröstet och jag bär henne till sängen eller så lägger vi henne i sängen vaken men trött och så får man sitta kanske 15 minuter och smeka henne över bröstet eller sjunga och så innan hon somnar. Men nu ikväll så ammade hon inte alls för det gjorde hon innan tvåtimmarsnapen i soffan, så hon fick välling, jag bar henne till sängen, la mig i vår säng och läste en tidning medan hon låg och lekte med sin "sov-hare" och småpratade. Efter bara fem minuter sa jag god natt, släckte lampan och gick ut och sedan dess har det varit tyst, haha.

Imorgon är Pontus ledig så det blir Kyrkis på förmiddagen och sen får vi se, beror lite på vädret. Idag har det varit full storm och snön har drivit som bara den. Vår, någon? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback