Hemmadejt

Igår hade vi hemmadejt och det var så kul! Vi hade sett fram emot det hela veckan och bestämt att vi inte skulle äta förrän Lill-Choppa lagt sig och gissa om vi blev glada då hon hade den goda smaken att knoppa redan strax efter 19? Så då blev det fart på oss, vi var faktiskt så pass seriösa i vårt dejtande, trots att vi var hemma, att vi duschade, klädde oss fint och t.om satte på oss parfym, haha! Så mycket roligare att umgås på tu man hand om man anstränger sig lite istället för att äta i underställ, som jag gick runt i hela dagen.

Vi åt jättegod mat; fläskfilé med ädelost och tomat på, självklart badande i tre dl riktig grädde och så ris och en fräsch sallad till. Vi hade till och med köpt vin, en flaska för hela 79 kr! =)  Efter maten kokade vi kaffe och drack avec. Totalt satt vi till bords över tre timmar och bara umgicks, hur härligt som helst! Självklart hade vi dukat fint och tänt massa ljus.

Mirabelle sov hela tiden med vid 01 vaknade hela familjen av en bajsfest av rang. Det är mycket sällan hon bajsar på natten men hon är lite krasslig i magen just nu så då var alla uppe och stökade med det i typ 20 min inkl omsövning och så där, men hon sov iaf till 6.30 imorse (i vår säng från 05.15) så vi är nöjda.

Imorse år vid gemensam frukost kring 08 och nu sover Mirabelle ute på bron. Då hon vaknar får hon lunch och sen ska vi till Tänndalen och åka bräda och gå på After Ski om alla är pigga nog för det. Ikväll blir det mys igen, definitivt mellan 20.30-21.30 för då är det
Earth Hour så då släcks alla lampor och andra elektriska apparater här hos oss.

Trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ni verkar verkligen kunna konstin att ta vara på även varandra mitt under småbarnsperioden! Jättemysigt verkar ni ha med varandra!

Postat av: Hanna

Från min sida är det väldigt angeläget. Huset är super fint men sedan då... allt det roliga har ju liksom försvunnit. Jag behöver en time out och hitta mig själv igen och det kommer nog inte gå här i den här byn. Vill uppleva så mycket mer än skog, fjäll och inskränkta människor;)

Men så är jag imorgon kanska jag stormtrivs igen.

2009-03-29 @ 19:11:02
URL: http://www.blandvackrafjall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback