Mirabelle

Bella har inte varit så pigg idag heller. Hon har sovit fyra gånger (!) och tre av "lurarna" varade cirka två timmar ute i vagnen och nyss sov hon i min famn typ tjugo minuter. Inte har hon varit någon jättekul bebis då hon varit vaken heller; knappt velat äta, inte velat "leka" utan bara velat bli buren eller, som tur är, sitta i barnstolen. Hon har varit gnällig och ledsen och tent ut sagt rabiat vissa måltider, som jag dock avbrutit för stunden. Kan ju medela att hon gnuggar sig i ögonen nu med, efter att ha varit vaken i knappa timmen, men jag ska försöka hålla henne nöjd och vaken i en timme till iaf, annars vaknar hon väl 05 imorgon! Hon har ingen feber utan bara lite hosta och lite snor men om hon fortsätter vara så här trött som hon varit sedan i onsdags så måste vi nog ringa BVC så de får kolla så hon inte har någon infektion eller så.

Min gissning är att tanden spökar och i och med det så sover hon oroligt och äter sämre och så blir allt en ond cirkel. Läste i "Stora boken om barn" idag med att kring åtta månaders-åldern (hon är ju dryga sju) brukar sömnen bli oroligare, de drömmer mycket av alla intryck och så. Hon stör ju inte oss så värst men vi gissar att hon sover rätt ytligt på natten för det gör hon på dagen i vagnen. Vi hör hur hon mumlar och har sig fast att hon sover. Det stod även i boken att då de är på väg att lära sig något nytt motoriskt så störs sömnen och hon håller just på att lära sig att sitta. Fast iofs så är ju detta förklaringar till varför barn sover för lite, vi tycker ju att hon sover för mycket, haha. Eller tja, oroligt på natten och oroligt men ofta/mycket på dagen.

Jaja, en liten stund var hon iaf sitt vanliga goa och glada jag, se själva!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback