Några fler vanliga dagar

Vi har inte gjort något speciellt egentligen de senaste dagarna. Igår var vi ju på kyrkis på förmiddagen och då fick vi sjunga lite ramsor med små rörelser och det var kul. Det var en aktivitet helt i Mirabelles smak då bebisarna skulle ligga på rygg och ha kontakt med föräldern. Passade ju perfekt för vår latmask ;0) Efter kyrkis gick vi och fikade med Johanna, Jocke och Sigrid, mysigt även om vi pga trötta små damer fick avsluta lite tidigare än tänkt och istället gå en prommis så de fick somna i vagnarna.

Idag jobbade Pontus först 9-12 och sedan nu 18-23. Där emellan har vi varit på Funäsdalsberget och åkt bräda, eller nja. Jag åkte inte alls och Pontus åkte kanske tre åk, haha. Men vi drack kaffe ute i det kanonfina vädret och bara mådde bra så det här med brädåkningen var inte så viktigt egentligen. Mirabelle satt också med oss och fikade, inte kaffe dock utan banan. Sen så tokbusade hon och Pontus och hade helt stört roligt tills vi skulle gå mot liften så jag skulle åka nåt åk. Då vi stoppade Mirabelle i vagnen blev hon tvärförbannad vilket inte är så konstigt kanske; först busbusbus och sen ner i vagnen, värsta straffet ju! Lite pga det blev det ingen åkning för mig då hon inte ville coola ner, men det gjorde som sagt inget alls. Huvudsaken att man får vara ute dessa fina dagar! Jag inbillar mig att jag fått lite färg =)

Men dagen började inte kl 09, nej då, denna dag började strax efter 04. Jag vaknar av att Mirabelle bajsar (har nog aldrig hänt på natten förut) så jag går upp och byter på henne och inser rätt snart att hon verkar farligt pigg. Jollrar, ler och grejar på skötbordet. Försöker lägga henne i sin säng men då börjar hon gråta och fäkta för livet. Jaha, över till vår säng och testar att amma med hjärtat i halsgropen, av nervositet alltså. Skitungen har ju börjat bitas! Så igår kväll då jag skulle kvällsamma henne avbröt vi då hon bitit (hårt) tre gånger. Jag tror det beror på att hon är less på att amma och att hon då leker istället. Men inatt (04.30 typ) gick det iaf bra. Men hon ville inte somna för det så vid 05 gick jag och Mirabelle upp. Jippie! Haha, men det kändes inte så jobbigt faktiskt. Solen höll på att gå upp, hon var på bra humör och jag hade ju ändå sovit massa timmar ostört. Vi lekte och myste och sedan åt hon välling och vid 6.30 gick vi ut med vagnen och då sov hon typ 45 min sen så har dagen varit som vanligt med lurar, skönt. Men iaf, amningen ska definitivt fasas ut helt inom en snar framtid. Jag har konstigt nog bra med mat kvar, trots att jag bara ammar två ggr/dag men det försvinner väl snart då jag slutar helt.

Imorgon 07.00 åker vi till SUNDSVALL! Ska bli superskoj att träffa familjen, gå på stan och på IKEA, haha. Ja, man får uppskatta "små" saker då man bor som vi gör =)



 
Bella stajlad av pappa Pontus.
Bella har för övrigt börjat med ett nytt ljud som kan låta som "pappa" med lite vilja.
Det låter typ ba-ba eller be-be, med hårda b:n och med bestämt start och slut.
Begåvad bebis, eller be-be ;0)





Vi har placerat om våra pensionspengar.
Det mesta hamnade i KPA, så om vi dör fattiga kan vi kanske få komma till något trevligt ställe som tack? =)



"Sitta? Ska det vara nödvändigt?"

  
"Hm, nu tror jag att jag börjar förstå?!"


"Jippie, rätt roligt då man får till det!"
Kan ju tillägga att  det gick mindre bra igår; ouppmärksam mamma och en inte fullärd bebis = krasch med huvudet rakt bakåt, som tur var på vår mjuka matta men ändå. Tårara och skrik i korta men hjärteskärnade sekunder.

Kommentarer
Postat av: jennie

Så söt hon är!



Det där med att bitas vid amning: W bet mig många gånger när tänterna nere kommit fram, men slutade bitas efter nån vecka, trodde det skulle bli värre när de övre tänderna kom, men inte alls, hon var snäll med mamma! hoppas samma gäller med Bella.

Ha så kul i Sundsvall å hör av er om det finns några minuter över så vi kan ses, går ni på IKEA får ni sticka in huvet på fynd o säga hej, Richard jobbar i helgen!

2009-03-19 @ 22:03:36
Postat av: sara

kopia av mamma???JAAAAAA!

2009-03-19 @ 22:44:55
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback