Några härliga dagar!

Har inte bloggat på någon dag nu och det beror på att vi/jag haft fullt upp med roliga saker!

Söndag: Nästan en heldag hos Hanna och marcus i huset, härligt häng.
Måndag: Hm, Pontus jobbade 13-21.30 så jag tror jag vara ensam med Mirabelle hela dagen? Var säkert kul ändå!
Tisdag: Snowboard i Tänndalen på dagen och tjejmiddag hos Johanna på kvällen. Johanna och Anna hade gjort hemmagjord sushi, godaste sushin jag ätit!
Onsdag: Heeeldag (9-21) med Hanna och Marcus. Eftersom Kyrkis har sportlov så bjöd Hanna in till sig istället. Tyvärr blev det bara jag, Mirabelle, Hanna, Marcus, Vincent, Tristan och Isabelle och Totte men det var kul ändå! Isabelle och Totte stanande till 14 och då tänkte jag också åka men jag blev kvar och vid 18 kom Pontus och så åt vi middag där, najs! Vi åt tacos och det var så gott! Extra gott blev det nog av att sitta i det nya fina köket =)

Så nu är det redan torsdag och Pontus är på jobbet. Känns som om han är ledig hur mycket som helst men han gör sina 40 tim/vecka så det är helt underbart att det iaf känns som om vi träffas så mycket. Det beror ju på helg- och kvällspassen men de stör oss inte så värst mycket. Snarare är vi superglada att kunna utnyttja dagarna till friluftsliv och så där.

I helgen är han iaf ledig så då ska vi hälsa på Jessica i Åre! Ska bli riktigt roligt! Vi ses ju nästan aldrig nu för tiden och sist vi sågs var i slutet av augusti. Vi åker tidigt på lördagmorgon så vi är framme kring 10 typ. Då går vi på byn och fikar och kanske shoppar liiite (åker ju till Sundsvall snart) sen ska vi äta middag hemma hos Jessica. Om vädret tillåter kanske det blir en längdtur på söndagen innan vi åker hem.

Mirabelle hade några tuffa dagar då hon var kinkig och inte ville äta, allt på grund av 1:a tanden som förmodligen gjorde ont innan hela ytan tagit sig igenom tandköttet. Nu är det klart och hon är sitt vanliga glada jag igen. Hon har lärt sig rulla från rygg till mage och gör det ganska ofta, dock helt i onödan då hon fortfarande hatar att ligga på mage. Det resulterar i grin då hon inte lärt sig att rulla tillbaka än, haha.

 
Mummy by day, mummy by night ;0)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Har saknat dina inlägg några dagar, blivit en vana att gå in här och se vad ni gör:) Tyvärr kan jag inte bidra med detsamma i min blogg... Hoppas vi hinner ses nåt när ni kommer hem. Marcus är ju på motormässa hela den helgen. Men jag och tjejerna är hemma och dessutom passar jag på att fylla år då så ni får gärna komma på tårta;)

2009-03-05 @ 12:16:42
Postat av: Evan

Ja vi kommer upp veckan efter påsk och är där från tis till sön skulle jag tro. Vore skoj att ses nått om ni har tid och lust :) Kram

Postat av: Jennie

Hallå! Tänkte fråga när ni kommer till sundsvall,men fick mitt svar i Mias inlägg. Tänkte bjuda er på kalas när Wilma fyller 1 år, men det är ju helgen efter, synd. Men ni får gärna komma och hälsa på ändå, eller så kanske vi kan tajma in så vi kan ses hemma hos Mia?!

2009-03-06 @ 10:25:40
Postat av: Lina

JENNIE: Ja, som du förstår så är det ju en hel del vi ska hinna med. Besök och ärenden så som IKEA och annat som inte finns här vilket är en del, haha. Men det vore kul att ses så vi får se framöver hur schemat blir. Och ja, vi har ett schema, precis som sist. Tänk att Wilma fyller ett år! De börjar bli så stora. Kul, men ändå inte! ;0)

2009-03-06 @ 11:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback