Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinne!

Idag har jag (återigen) haft en kanondag! Pontus började kl 09 men jag var inte ensam speciellt länge för strax därefter kom Hanna och Marcus och så gjorde vi sällskap till Kyrkis såsmånigom. Där var det lika trevligt som vanligt, om inte kanske ännu lite bättre än vanligt. Det är ju Våffeldagen idag så vi bjöds på våfflor med sylt och grädde, mumsigt! Innan vi fikade så sjöng vi lite "kill-och-pill"-ramsor med, kul.

Efter Kyrkis sken solen så fint så sex mammor (jag inkluderad såklart) bestämde sig för att gå runt sjön vilket är dryga milen. Det var så härligt ute och vi surrade så mycket så det var ganska lätt gjort. Dock hade jag behövt solbrillor men jag glömde dom imorse. Mirabelle hade iaf, vilket kanske inte behövs då hon ligger i vagnen och jag kan dra ner solskyddet men jag tycker det är kanon att hon vänjer sig vid dom. Hon klagar lite då vi sätter på dom men sedan verkar hon inte tänka på det. Varför är det inte spänne kan man ju undra? Man måste klämma hela bandet runt huvudet, hade varit mycket bättre med spänne men, men. De gör sitt jobb iaf och här då solen lyser och det fortfarande är typ en meter snö som reflekterar är det ju jätteviktigt, speciellt då hon sitter i vagnen, ligger i pulkan eller åker bärryggsäck.

Hur som helst så blev vi hungriga av promenaden så fyra av oss gick på Loftet och åt lunch. Jag åt bakad potatis med räkröra och den var ovanligt god; matig men inte fet.

Jag har bara varit hemma i dryga timmen och snart kommer Pontus, jippie!



Mirabelle är tuff i sitt vindställ som hon fått av mamma (min alltså), tack!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback