Sundsvall i bilder

   
   
   
  
   




1)
Bella gillade den stora Brio"labyrinten" med kulor. 2) Bella testar nya mössan, en bråkdel av allt fint hon fick av mamma och pappa i helgen, och även av mina båda bröder med familj. Fast bröderna hade nog inte så mycket med det att göra misstänker jag, snarare mina kära svägerskor.

Fredagskvällen spenderades hos mamma och pappa med 3) min bror Bia (Tobias) och hans sambo Sara och deras dotter 4) Isa, alltså Bellas kusin. Isa är väldigt förtjust i Isa och sa bestämt att hon var Bellas storasyster och bästa vän =)

På dagen hade vi hunnit med lunch hos Pontus farmor och farfar och medans jag klippte mig passade Pontus på att hälsa på sin mormor.


Ett besök på Svenssons kök & bar är ett måste då vi är hemma, helst med 5) pappa och 8) mamma!

På lördagen var vi först på Motormäsan på Gärde, mest för att solidariskt hälsa på i Verkstans monter. Bella tyckte iaf att det var hyseriskt roligt att åka i babybjörn och kolla på allt och alla. Förmodligen var det lika många i hallen samtidigt som det bor i vår by. På allvar alltså. Pontus tyckte det var mindre roligt då hon är tung att bära nu (bara två kilo från maxgränsen för selen) och dessutom har hon en tendens att sparka på de känsligare delarna med hälarna så han gick med händerna i fickorna lite diskret hela tiden, haha.

På kvällen var vi på middag hos Marcus och Maria med barnen och det var som vanligt mysigt, gott och allmänt trevligt. Nora och Tuva blev jätteglada då vi kom, 9) Nora var den av dom som var mest intresserad av Bella. De hade båda två samlat ihop sina bebisleksaker och 10) gav alltihopa till Bella, supersnällt! Sen blev det 11) råröj med Pontus, Tuva och Nora även om jag lekte ovanligt mycket i form av dans i ring och uppvisning av en egen variant av twist, haha. Maten var som sagt jättegod och nyttig; 12) chilimarinerad lax på bädd av isberg, mango och gurka med dressing och creme fraiche!

13) Nora ställde gärna upp som fotomodell även om hon sa att det var 14) Bia och hon på bilden, men det är ju jag, haha. Kan beror på de svarta glasögonen. Jag passade även på att 15) klippa mig nu då vi var hemma, skönt!

I måndags var vi på Ikea och Birsta City och köpte gardiner och blommor och lite annat. Vid 13 åkte vi hemåt och mitt i ingenstans, det vill säga Röjan, fick Bella ett utbrott. Vi stannade utanför ett av de 16) sju husen och så fick hon komma 17+18) och gosa en stund hos mig. Det blev ett liknande utbrott strax efter Vemdalen men största deleb av resan 19) satt hon snällt och tittade eller lekte eller sov. Snart dags för en bärbar dvd...


Kommentarer
Postat av: Maria

Många fina bilder! kul att träffa er, Bella har blivit så stor. Nora är så bekymrad för hon glömde en av leksakerna vi rotat fram, så fort hon ser den kommer hon och sägar "Bella glömde den, måste skicka den Bella". Tar med den till påsk:)

2009-03-25 @ 12:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback