Tur igen!

Trots lite lurigt väder begav vi oss ut på tur igår också. Vi utgick från Walles fjällhotell och skidade till Ösjöstugan, en mycket behaglig och "jämn" tur, alltså inga uppför- eller nedförbackar direkt. Spåret går i en dal så det är vackra fjäll på båda sidor med små, svarta, söta fjällburkar som klättar på sidorna. Vi hade sällskap av Johanna och Jocke och Sigrid som är jämngammal med Bella. Första gången vi gör något sånt här med andra men det var riktigt trevligt med sällskap!

På vägen dit var det nästintill totalt vindstilla, lätt molnighet och lagom temperatur, gissar på någon minus. Väl i stugan (sex km) så åt vi lunch och ungarna fick "leka av sig" lite efter att ha varit nerbäddade i varsin pulka, skönt! Båda sov dock både dit och hem så att åka pulka är nog också väldigt skönt. Vi satt i stugan dryga timmen och på den tiden hinner ju vädret ändra sig rejält så det blåste rätt hårt på tillbaka vägen faktiskt. Vi fick staka i de få nedförslöpor som fanns, typiskt! Men det gick iaf bra och det snöade knappt så sikt hade vi iaf, och dessutom gick vi ju på led. Pontus hade gjort ett fiffigt snö- och vindskydd till pulkan innan vi fot och det visade sig fungera kanon! Det var helt enkelt en bit liggunderlag (andra delen ligger i pulkan) som han böjde över hennes åkpåse men under pulkans tygöverdel. Blev som en strömlinjeformad sportbil, vinden blåste rätt över, haha!

Väl hemma var vi så där skönt trötta, blev ju 1,2 mil totalt, så vi satt kvar i bilen hemma på parkeringen och sov en kvart, hela familjen! Vår hyresvärd skrattade gott då vi staplade ur den totalt igenimmade bilen femton minuter efter han hört oss komma hem, haha!

Sigrid och Bella på bordet. Johanna, Sigrid o Jocke

Galen pappa, skeptiskt dotter. Sigrid på bushumör!