Det tar ca 15 min för hjärnan att förstå att man är mätt

...därför är det viktigt att få i sig fyra rostmackor med smör och kaviar på under 15 minuter. Detta kan vara lite trixigt då man som vi har en rost med plats för bara två mackor, det blir ju liksom en paus på några minuter där mellan de två första och de två sista mackorna. Magen och hjärnan hinner börja snacka med varandra men det gick iaf finfint så mackorna avnjöts med ett glas O'boy framför datorn. Hm, har jag nämnt att jag oftast (på vardagarna) utesluter mjukt bröd numera och istället äter hårdbröd för att vara snäll mot min mage som är lite om sig och kring sig ibland?

Kanske vore en idé att sitta vid köksbordet, äta två (hård)mackor i lugn och ro, vänta 15 minuter och sedan luta sig tillbaka? Inte kan jag skylla på bebisen heller, hon sover så fint ute i vagnen.

Eller en ännu bättre idé: lagad lunch! Jodå, var sak har sin tid.

Innan kampen mot hjärnan började var jag på promenad med Bella i vagnen. Gick i ett tyst, lite blött och ljusgrönt landskap och drömde om en egen täppa någonstans.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har samma rost-problem, funderar starkt på att önska mig en megarostmaskin i födelsedagspresent :-)



Sundsvall! Där har jag faktiskt spenderat en och annan timma, pluggade på folkhögskola i Fränsta (om du vet vart det ligger?) och vi brukade åka in till Sundsvall för att svänga våra lurviga på Lyckan (som brann) och Skeppsbar (Skeppsbron? Hm...). Bra stad!

Postat av: Pontus

Varför laga lunch åt sig själv på dagtid? Det är så himla 80+.. ;0)



Puss, Farfar

2009-05-26 @ 15:58:45
Postat av: Elin

Hej! Känner mkt väl till den problematiken, åt lunch vid 13 och var vrålhungrig när middagen var klar, blodpudding m bacon o lingonsylt (riktig lättmat haha!) och jag åt massor. Flera timmar senare är jag fortfarande proppmätt! Ska bli kul att ses på fredag! Kram

2009-05-26 @ 21:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback