Årets första snögubbe

Bella och jag har byggt en jättestor snögubbe nu på förmiddagen. Den är nästan lika stor som jag så det kan vara förklaringen till att det värker lite i min ena skuldra och överarm. Hm, man ska alltid testyfta "bollarna" innan man fortsätter rulla av bara farten... Bella lessnade dock innan ens underkroppen var klar även om hon fann lite glädje i att få slå på den, för att få den runt och stabil. Men då det var över la hon sig ner på snön och bara, ja, låg. Haha, hon är ju ingen stjärna på att vara ute nu på vintern utan snowracer, andra barn att titta på eller bärryggsäck på pappa som åker slalom, så jag tog ut vagnen så fick hon sitta och titta på medans jag byggde klart. Man kan ju tycka att jag kanske kunde gått in med henne? Hm, ja, men nu är det så att jag är uppfostrad att man ska vara ute nånting varje dag (mamma jobbar ju på förskola ju!) och jag tror verkligen att det är bra. Jag vet ju själv att jag mår bra av frisk luft så varför ska jag inte ge det till Bella? Förutom att vi försöker vara ute med henne då hon är vaken varje dag så sover hon ju ute jämt med, typ två timmar. Tror det gör henne gott! Hon mår ju bevisligen hur bra som helst så vi gör nog nåt rätt! =)



Hyfsad snygg, även om midjepartiet har mer att önska?


I eftermiddag ska Bella följa med mig på personalmöte på Ramundberget. Vi ska bestämma hur vi ska jobba närmsta veckorna och eftersom Pontus jobbar så får Bella följa med. Det går nog bra, hoppas jag. Jag ska ta med mig frukt och någon leksak och sen är det bara att hoppas på det bästa!


 
 
Bilder tagna för någon vecka sedan, då det var minusgrader och vinterfint.
Bella och pappa bakar thékakor.




Kommentarer
Postat av: Maria

Nu är vi väldigt avundsjuka (speciellt barnen) på all snö ni har fått! Här är det inte kul nu när barnen varit ute och lekt, kläderna står nästan av sig själva av all lera och dammsugaren går på högvarv för att försöka hålla borta all sand och grus... och för att inte tala om Dessie som drar in en massa! Ett rent hem är en omöjlighet denna årstid... lycka till på jobbmötet!

2009-11-26 @ 14:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback