Ibland löser saker av sig självt!

Bella är ju som sagt förkyld, fast nu har hon iaf varit feberfri sedan tidigt igår. Men hon hostar mycket och det hörs att hon har slem och rossel i halsen och snoret rinner konstant även om det mest är genomskinligt. Pontus tyckte igår att hon kanske skulle sova inne nu då hon är så förkyld och då det är kring minus 10 ute, så det inte blir värre. Jag höll väl med trots att hon alltid sover ute annars. Så igår försökte jag söva henne från 10 ungefär (hon sover tidigare nu då hon är sjuk) till 10.30, då jag gav upp. Då hade jag suttit i soffan med TV, utan TV, legat brevid henne i soffan och sängen, burit och sjungit....Det senare är ju verkligen ingen lätt match längre då hon ju väger över 13 kilo! Som en parantes funderar jag på en sån där "Baby in a pocket"-bärsjal. Ska kunna användas upp till tre år har jag hört? Någon som vet om de är bra på lite större barn, alltså typ 1-1,5-åringar? Bella vill inte bli buren speciellt ofta men ibland vill hon hänga på armen och det börjar ju bli redigt tungt!

Iaf, jag gav alltså upp och stoppade ner henne i sin älskade Voksipåse och vagn istället och hon somnade på tre minuter och sov gott 2,5 timme, utomhus. Förkylningen blev varken bättre eller sämre men är det kanske dumt att ha dem ute i cirka 10 minus då de är förkylda? Jag vet att vissa inte vill ha sina barn ute då det är så kallt ens då de är friska men det skulle innebära att vi fick totalisolera oss från nov-apr här hos oss så det funkar liksom inte. Hur gör ni? Hörde av en nybliven mamma att barn under tre månader inte ska vara ute om det är under 10 minus och det låter väl vettigt. Men sen måste de väl klara kyla bra, speciellt om de är nerbäddade i en vagn?

Nu till rubriken! Då jag satt och googlade på detta för att få råd så hade jag Bella i knäet och hon satt ovanligt lugnt och försökte inte ens trycka på tangentbordet. Vips så lägger hon huvudet mot bordet och somnar! Haha, så det var bara att bära henne till sin säng, smidigt! Så just idag behöver jag inte fundera på om hon ska sova ute då hon är förkyld, men det kommer väl fler gånger så kom gärna med råd!




Bella och Pontus duschar tillsammans i vår minimala dusch, mysigt!

Kommentarer
Postat av: sara

låt henne sova utomhus!hon är varm i vagnen å friskluft gör nog bara gott även vid förkylning!

Postat av: Maria

Skönt att hon börjar bli piggare, jobbigt när de små är sjuka. Våra barn har sovit ute i alla väder, och i vagnen med åkpåse, vindskydd, suflett etc blir det inte lika kallt som termometern visar. Frisk luft gör gott!

2009-11-13 @ 14:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback