Det här med att bli vuxen, eller möjligen "tappa bort sig själv"

Jag har ingen identitetskris utan jag sitter och lyssnar på P3 bara och det slår mig hur otroligt lite jag lyssnar på musik nuförtiden! Då jag och Pontus blev ett par var musik vitkigt. Kan ju erkänna, så här tio år senare, att jag till och med googlade på band etc som jag hade hört nämnas på P3 eller Musikbyrån samtigt som jag chattade via irc för att kunna namedroppa en viss skiva eller låt, haha. Det var massa svart ögonskugga, trasiga Darlingtygpåsar, nitbälten och svart tung lugg. Men samtidigt så tyckte jag redan då om att vara ute; jag och Pontus kunde redan som 16-åringar gå ut i skogen och grilla korv, det var ju alternativt om något, egentligen! Nu så här tio år senare kan jag konstatera att den här dragningen för friluftsliv kraftigt har tagit överhanden. Nu är det lite mer fjällrävenbyxor än nitbälten, liksom. Just kläderna och sminket saknar jag väl inte direkt men musiken skulle gärna kunna få ha en större plats. Pontus är rätt fortfarande bra på att lyssna på musik mer eller mindre aktivt men det är svårt att hitta tillfällen nu med Bella och så där. Bilen är kanon, men där har vi ju alltid samma gamla "bra-för-bilen-skivor" som typ Springsteen. Absolut inget fel i det men det är nog dags att köpa några nya skivor.

Ska bara googla lite.

Kommentarer
Postat av: Anna (Äneth)

Hej Lina! Kikar in på din blogg då och då! Så otroligt söt hon är Mirabelle. Jag ler när jag läser detta inlägg. Jag minns ju din darlingväska och din lugg... tänk att det är 10 år sedan?! Åren går snabbt! Hoppas ni får en trevlig helg! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback