Sundsvall

Vi spenderade ju sex härliga dagar i Sundsvall nyss, kom hem i tisdagskväll. Kan väl sammanfatta med några ord; mat, släkt, familj, avslappning, fint höstväder, stadspromenader. Japp, hur fint som helst alltså! Hade inte med kameran så jag orkar inte vara mer detaljerad än så. Kan dock säga att kontrasten i vädret blev total då vi mötte plogbilen i Ånge. I Sundsvall sken solen, det var typ 8 plus och löven hade knappt skiftat färg och så dyker plogbilen upp, ändå rätt nära Sundsvall ju. Vi skrattade först lite då det inte fanns en antydan till snö utan bara massa regn men skrattet fastnade i halsen för bara någon mil senare var det helt vitt, riktigt vinterväglag. Och nej, plogbilen hade givetvis inte plogat där vi åkte. Som tur var hade vi bytt till vinterdäck så det gick ju bra. Då vi kom hem fick vi pulsa oss fram till dörren i decimeterdjup snö och visst har den sjunkt ihop lite nu men det har även kommit mer så jag tror nog att snön är här för att stanna. Shit, blir en lång vinter. Sju månader. Men vi gillar ju vintern så det blir nog bra!

Jag ska ju säsonga i vinter med, haha! Iofs så gjorde jag ju det i sommar med men nu är det mer riktig "säsongning" med kick off, 180 nyanställda, massa 20-åringar och så jag. Haha, en småbarnsmamma med hemförsäkring, Volvokombi och veckomatsedel. Men jag längtar verkligen och jag tror det blir superkul, speciellt att få jobba med många yngre. Jag trivs ofta väldigt bra med "ungdomar" (haha, ni hör ju hur gammal jag är) och det ska bli så kul att få jobba på ett ställe som jag själv bara har positiva upplevelser ifrån och som jag bara hör gott om. Appråpå att jag är gammal, på intervjun sa de till och med att jag var skitgammal, haha. På allvar alltså! De jämförde med de andra som sökte men underströk att det var positivt att vara skitgammal i det här hänseendet. Ok! ;0)


  

Down town Funäs, oktober 09.

Kommentarer
Postat av: Mariana

Antar att det känns bättre för dig/er nu när vintern börjar komma. Du ...skitgammal...ha, ha, ha...ingen idé man söker ngt i era trakter alltså!!!

Kram från pensionären i Sidsjö

2009-10-10 @ 00:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback