Lite jobb, lite fix och lite fika

Pontus jobbade 9-12.30 och då passade jag och Bella på att gå en långprommis i det fina höstvädret (fjällen är verkligen som vackrast NU!), hon somnade efter en stund och sov då vi kom hem med så jag hann läsa lite i DN och tvätta en maskin. Bella vaknade lagom till Pontus kom hem och då åt hela familjen lunch. Föräldrarna åt korv och spaghetti och dottern åt fiskbullar och cous cous. Vi har börjat få en fin rutin på det här med mat då tiderna passar; en förälder lagar de vuxnas mat medan den andra börjar mata Bella, då vuxenmaten är klar får Bella äta upp resten själv. Detta innebär en bebis (nja, barn?) som är nöjd och upptagen med sitt så föräldrarna får äta i lugn och ro, skönt! Det är ju inte alltid det stämmer att vi äter samtidigt som Bella men vi vill göra det så ofta vi kan för vi tror att det ger en bra feeling; familjen äter tillsammans och det är en naturlig och bra grej som vi gör varje dag och som det inte är något att fundera kring liksom.

Efter lunch fixade vi ihop i "förrådet" (ett extrarum) så att en bror med familj kan sova där nu i helgen. Den andra brodern med familj tar med sig husvagn, smidigt! Sen fick Pontus ett ryck och slängde massa onödiga saker vi samlat på oss här och var, han är bra på sånt! Jag "städar" mest så att saker inte syns men Pontus gör det på rikigt. En rejäl karl det där, haha.

Senare på eftermiddagen åkte vi ner till Jocke och Johanna då Pontus och Jocke skulle fiska (gör det än). Då passade jag och Bella på att hänga med Johanna och Sigrid och det var trevligt som vanligt. Upptäckte dock ett nytt drag hos Bella; ett lite elakt dragt faktiskt. Hon puttade omkull Sigrid flera gånger, vad jag förstår helt medvetet. Efter en stund överlistade dock Sigrid Bella och backade helt enkelt undan eller sprang iväg, haha. Bella kan ju gå nu men utnyttjar inte detta direkt så ofta så det var ingen match för Sigrid att finta bort tyrannen. Vet inte om det var för att visa att "bara för att du kan gå och springa så ska du inte tro att du är nåt" eller om det var något förvirrat vis att ta kontakt? Hur som helst så löste de ju det själva, vilket barn förmodligen ofta gör.

Just ja, jag brukar ju säga att Bella inte har ett enda rosa plagg? Det har hon nu, och det finns dokumenterat
här, haha. Måste erkänna att den är väldigt söt, tack mamma och pappa!

Kommentarer
Postat av: Elleonora

Ja man har verkligen tur att man fick hjälp efter vägen!



Hoppas inte dom får punka bröderna dina... en jäkla väg där uppe. Grovgrus några km, därav min punka på mitt helt nya däck, men det fixade ju gummiverkstan igår :) Det är flera som fått punka som jag känner efter den där vägen pga väg arbetet... men nu ska dom snabba på arbetet pga alla klagomål. Riktigt jobbigt att man inte ens kan köra 30 km/h och klara sig... annat var det för Christian som också fick punka på samma däck för en månad sen på samma väg... men då körde han mycket mycket värre.



Tur att det löste sig iaf...

Men ha en riktigt trevlig helg!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback